Daurel's Blog

Just another WordPress.com weblog

Cireşe amare

Posted by daurel pe 31 Octombrie 2012

M-am invrednicit de trei ori in viata sã plantez pomi; cam o data la 15-20 de ani…
Primii pomi i-am cumpãrat din banii pusi la bãtaie de sorã-mea; erau  din… primul ei salariu. I-am plantat ca la carte in livada gospodariei pãrintesti din zona Sãtmarului.
Erau zece meri, s-au prins toti.
Apoi, prin 1992-93 am primit de la socrii mei din jud. Alba un cires si 2 aluni de pãdure; s-au prins si acestia; de data asta in cernoziomul  sectorului 1 al Bucurestiului…
Ultimii pomi i-am plantat in urma cu trei ani, dupa o ezitare de alti 2-3 ani; urmaream piata toamna si primavara; puietii mi se pãreau scumpi, fãra garantie privind soiul…
Pâna la urmã am primit gratuit 10 puieti de cires produsi in Bihor; mi s-au dat asigurari ca sunt un soi de cirese mari si cãrnoase… Am plantat numai 7 . 3 bucati  le-am dãruit unui vecin; s-au prins si au crescut frumosi toti 10. Anul trecut vecinul m-a atentionat  ca ciresii laudati de mine mine au produs niste cirese mãruntele;  a tãiat doi, iar pe unul l-a altoit.
Eu mai speram sa nu ma fi pãcãlit cu toti 7… In primãvara acestui an m-am lãmurit: am 7 ciresi cu cirese amare.
M-am impãcat cu ideea; i-am udat toata vara, toata toamna; ultimele gãleti de apa le-am dat sãptãmana trecuta…
*

*

8 Răspunsuri to “Cireşe amare”

  1. ellyweiss said

    Amuzanta poveste! Asa am plantat si eu un cais care e zarzaro-cais😉
    Se mai intampla. Sunt bune si ciresele amare. Am scris despre dulceata dincolo. Am vazut ca se leaga si mi-am zis sa vad care-i treaba🙂 Au un avantaj. Nu cred ca fac viermi ca acelea dulci.😉

  2. Cireşile amare apar tot mai rar pe piaţă. In topul preferinţelor, dulceaţa de cireşe amare este de departe pe primul loc şi chiar dacă „moda” dulceţurilor a trecut, cea de cireşe amare rămâne pentru mulţi o delicatesă de zile mari. Dacă aţi pune în vânzare, aş fi prima care s-ar prezenta pentru 5 – 10 kg!!!
    Iar dacă vă pere rău că aţi fost dus în eroare de cei care v-au vândut puieţii, puteţi fi consolat de faptul că sora mea a cumpărat cinci puieţi de frasin ce i-au fost vânduţi cu etichetă de magnolie! Mai are şi acum unul care domină întreg cartierul prin înălţime.L-a lăsat să-i amintească mereu că atunci când merge la cumpărături, trebuie să fie bine informată, pe principiul că nu greşeşte cine vinde, ci acela care cumpără!

  3. daurel said

    @Ellyweiss,
    Dupa cum am zis, m-am impacat cu ideea…

    @StropiDeSufletAurora Georgescu,
    Cred ca va fi o mica afacere; in piata, in vara trecuta, ciresele amare erau la pret dublu fata de celelalte.

  4. CELLA said

    n-am mîncat niciodată nici cireșe și nici dulceață.. amară😀
    ”visul” meu este să-mi plantez (n-am să zic la locul de veci) sub fereastră un arțar (japonez)
    dar ăsta o să rămînă un vis ca oricare altul.. fără urmări
    am plantat un brăduț acum două veri.. într-un ghiveci

  5. Dana said

    Dulceata de cirese amare este preferata mea; din pacate nu prea se gasesc, sunt ciresi salbatici, cresc foarte inalti si nimeni nu are chef sa se urce atat de sus sa-i culeaga (asa mi s-a spus cand am cautat ultima data cirese negre la piata din Ploiesti). Poate va fac o vizita primavara viitoare….

  6. daurel said

    @Cella,
    este un inceput.

    @Dana,
    Voi redacta un precontract imediat dupa ce se scutura florile.

  7. Vlad said

    Salut. Culegi ciresele, le vinzi, unde sunt plantati ?

  8. daurel said

    Astept de multe zile sa apara cineva cu simt practic .
    Cand am postat „Pretul corect” intentionam sa scriu despre pretul cireselor.
    Un cires este in Bucuresti in S1, zona Turda -Mihalache.
    Nu vand, nu-mi place sa culeg, nu-mi convine sa invit pe cineva la cules…Oricum, sunt cam cu viermi.
    PS. Ciresii cu cirese amare sunt intr-un sat din Ilfov, insa si in acest an au rodit slab

Lasă un răspuns

 
