Daurel's Blog

Just another WordPress.com weblog

QWERTY…

Posted by daurel pe 14 Octombrie 2012

…este o cheie buna pentru a cauta istoria masinii de scris.

Inainte de ’89-90 n-am avut nici un interes pentru masinile de scris; stiam  ca sunt inregistrate la militie; inclusiv cu  mostre de scriere.

La serviciu,  primii mei sefi mi-au spus  ca nu-i treaba inginerilor sa scrie la masina, nici sa deseneze  sau scrie cu tuş pe calc…; asta m-a bucurat; nu trebuia sã am pe inventar  decât un şubler. Halatul il plãteam in rate, deci nu trebuia restituit…

N-am catadicsit sã invãt sã scriu la masina nici dupa ’90, când Sandu din Sighisoara, stabilit atunci in Belgia, mi-a trimis  cadou un o masina de scris Remington portabila, foarte veche, insa functionala.

Recent am aflat ca am mai dobandit 3 masini de scris portabile; sunt electronice de ultima generatie; persoana care le depozitase la mine in pivnita renunta la ele…

M-am interesat in privinta valorificarii, donarii.

Se pare ca ar fi interesati doar falsificatorii de documente…

8 răspunsuri to “QWERTY…”

  1. vienela said

    Daca as fi in locul tau, le-as pastra ca pe niste piese de muzeu valoroase. In copilarie, eram fascinata de ele, ma puteam uita ore in sir la doamnele care scriau la masina, fara sa ma plictisesc.
    Daca te hotarasti sa donezi, sunt pe lista de asteptare. :))

  2. Mirela Pete said

    Îmi amintesc că pe vremuri se spunea că trebuie să declari seria mașinii de scris, pentru a fi ”luat în evidență”. E ceva devărat aici sau e o altă legendă comunistă?! Sunt curioasă!

  3. CELLA said

    am și eu .. 3 parcă.. mi-s dragi dar nu le mai folosesc
    Mirela 🙂 nu-i ”o altă legendă comunistă” e chiar așa: miliția avea o evidență strictă (se făceau și controale periodice) a mașinilor de scris

  4. daurel said

    @Vienela:
    Am notat; esti prima pe lista.

    @Mirela:
    Este o intreaga poveste politica; erau la fel de periculoase ca armele e foc !
    Disidentii scriau manifeste; topul cu manifeste, un fel de fluturasi, erau asezate aleator pe capotele unor masini oprite la semafor…

    @Cella:
    Uite ca n-am tinut seama de un aspect: fiicele mele, cand erau in scoala, scriau uneori la vechiul Remington; s-ar putea sa si-l doreasca.

  5. CARMEN said

    :)) amara concluzia din final!

  6. Dan said

    Asta e faimoasa masina Enigma, cu tastatura „US international”!

  7. ellyweiss said

    Masinile de scris erau unice. Aveau amprenta unica, la fel ca oamenii, de aceea…
    Am invatat sa tastez la o masina de scris clasica. Abia dupa aceea am avut calculator. N-am avut eu masina, cand m-am dus la serviciu era o doamna in varsta, aproape de pensie, care inca batea la o masina de scris… 🙂 Si-i invata pe toti care ajungeau pe langa ea…inclusiv pe mine. Asa am invatat sa scriu la doua maini 🙂 Char daca nu folosesc decat trei degete in total 🙂

  8. daurel said

    @Carmen:
    Nici falsificatorii n-au viata usoara…

    @Dan:
    E mama Enigmei !

    @Ellyweiss:
    din pacate, n-am avut rabdare sa invat; ocazii au fost.

Lasă un răspuns

 
