Daurel's Blog

Just another WordPress.com weblog

Imi fac datoria…

Posted by daurel pe 18 Iulie 2012

…de-a publica un mesaj de interes general primit pe mail.

Eu sustin cã nu este un mesaj politic, ci o informatie de cultura civica. Am taiat imaginile si tot ce era tendentios; iata câteva idei:

[…]dintre prevederile legii nr. 406/2001 privind acordarea unor drepturi persoanelor care au avut calitatea de şef al statului român
 
Astfel, la art. 2 pe precizeaza:
Art. 2. − Persoanele care au avut calitatea de şef al statului român beneficiază pe durata vieţii de următoarele drepturi:
a) folosinţa gratuită a unei locuinţe de protocol, cu destinaţia de reşedinţă, care cuprinde şi un spaţiu cu destinaţia de cabinet de lucru, încadrat cu un post de consilier şi un post de secretar;
b) o indemnizaţie lunară în cuantum egal cu 75% din indemnizaţia acordată Preşedintelui României în exerciţiu;
c) pază şi protecţie, precum şi folosinţa gratuită a unui autoturism, asigurate permanent de Serviciul de Protecţie şi Pază, potrivit reglementărilor în vigoare.
 
Dar, la art. 1 alin. (3) se prevede:
 
   (3) Nu beneficiază de prevederile prezentei legi persoana căreia i-a încetat calitatea de şef al statului român ca urmare a săvârşirii unei infracţiuni pentru care a fost condamnată definitiv sau ca urmare a demiterii din funcţie prin referendum.
&
PS1. Am cãutat legea pe internet; mie mi se pare cã este in vigoare si ...constitutionala.
PS2. Cu aceasta ocazie aflam de unde vine sintagma de „sef al statului„; se spune ca expresia nu apare in constitutie; deci sursa ar putea fi L406/2001
PS3. Recunosc,  am si un interes bloggeristic: am atasat câteva etichete pentru imbunãtãtirea  traficului …
*
*
2 răspunsuri to “Imi fac datoria…”

  1. Zina said

    Daurel,
    Deci îți rezolvi interesul bloggeristic pe seama unui președinte suspendat, poate și demis ( vedem la referendum), și a unui președinte interimar ! N-am mai întâlnit așa ceva nici în ale mele lecturi !
    Zinnaida

  2. daurel said

    @Zina:
    Si eu am gasit multe omisiuni si superficialitati in carti…;din aceasta cauza am renuntat sa le pastrez in casa; le-am dus in pivnita si in garaj.
    PS. Este greu sa ai incredere intr-un sef de stat cu trecut de partid….

Lasă un răspuns

 
