Daurel's Blog

Just another WordPress.com weblog

Afaceri pe metru pãtrat

Posted by daurel pe 2 Iunie 2012

Am mai scris despre posibilitatea de-a câstiga renuntând la locuinta din  oras; uneori sunt indignat când unii se plang ca n-au bani, dar se lãfãie in spatii imense din buricul târgului…Unii in locuite, altii, mai putini, in spatii comerciale exploatate ineficient.

Sigur pãcãtuiesc. Sunt cazuri si situatii: oameni bolnavi, copii la scoala, profesii legate de oras, comercianti incurcati in afaceri…

Daca tot am enuntat ideea, mi se pare corect s-o aplic…O vreme mi-am gãsit scuze cã este criza. La o analiza mai atenta se constata cã  raportul preturilor intre  localitati a rãmas acelasi.

Cãutând pretul pe metru pãtrat al imobilelor din Brad(HD), Sighisoara, Târgu Mures, Alba Iulia, Cluj,…, am ajuns la un articol despre afacerile cu parfumuri;  citez:

Criza trece, luxul rămâne
 „2011 a fost un an surprinzător de bun, iar 2012 este și mai bun. Dacă se menține ritmul de creștere – de 30%-40%, cât e pe prima jumătate a acestui an, comparativ cu 2011, depășim milionul de euro“ […]

„Important este să creștem vânzările pe metru pătrat, nu să avem un lanț de parfumerii“

Sunt concepte ale unui comert subtil…Nu-mi bat capul…; eu provin din generatiile cãrora li se spunea sã fie mândre deoarece România produce X tone de ciment si Y tone de otel pe cap de locuitor

Consemnez fãrã regrete sau reprosuri:  daca eram informat, in urma cu 20 de ani, as fi  vândut apartamentul de la bloc si as fi impãrtit banii intre o cãsuta la periferie  si  un spatiu comercial…

In final dau doua linkuri:

MDCI  si Xerjoff, care are pretul de 15.ooo de euro.

&

PS. N-am gasit pe Wikipedia cele doua cuvinte subliniate mai sus; am apelat la Archive for category Parfumul

Updatarea de duminica, 3 iunie, ora 13:

La provocarea  despre parfumuri si fumuri lansata de catre Mirela Pete au mai rãspuns: Vania, Gabi, Florentina, Pandhoraa, Carmen, Lili3d

14 Răspunsuri to “Afaceri pe metru pãtrat”

  1. Mirela Pete said

    Încremenirea în idee și înțepenirea în proiect nu pot duce la progres. E firesc, cum aminteai, să ne dorim să fim cât mai aproape de școli, centru, etc…Dar, dacă acesta e prețul plătit în schimbul unei vieți de privațiuni, începe să se numească prostie. Vrem să trăim ca cei din țările vestice, dar nu mișcăm un deget. Și acolo se iau credite, și acolo se stă pe mai puțini metri pătrați , în cartiere mai puțin luxoase, dacă se vrea o viață mai bună. Cât despre cei care susțin că ”nu-i interesează banii” i-aș întreba:”pe voi cine vă întreține, cine vă hrănește, etc, de nu vă nteresează banii”??? Trebuie să te intereseze, doar ai nevoie de hrană, lumină, căldură. Și atunci muncești. Și câștigi, e absolut firesc! Mă mir că la noi au crescut vânzările la parfum. Eu am făcut niște poze la Mon Parfum anul trecut, când tocmai se închisese shop-ul Privilege. Doamna de acolo mi-a spus că nu se vinde mai nimic. Iar dacă are câte un client, acela e străin aflat în trecere de-o lună, un an sau ceva mai mult, dar nu-i de aici, ori dacă-i de-aci, cumpără ca și cadou parfumul.
    Mi-a plăcut articolul! 😉

  2. vienela said

    Si eu ma mir afland ca se vand atatea parfumuri, cand pe alta parte oamenii se vaita ca nu mai au ce manca. Cred ca nu am invatat inca sa ne stabilim prioritatile.

  3. Zina said

    Hihi ! Păi e ușor de ghicit ! Nu ăia care n-au ce mânca își cumpără parfumuri, ci ceilalți, care au prea multe…

  4. daurel said

    @Mirela:
    Piata parfumurilor veritabile este cumva mai…confidentiala.
    PS. Dupa cum se poate constata, am respect fata de intreprinzatori; inclusiv fata de comercianti; comerciantii sunt la „firul ierbii”; ei stiu „ce vrea poporul” si-i vor determina pe creatori sa …produca.

    @Vienela:
    Nici eu n-am stiut pana n-am citit articolul mentionat; reamintesc cu aceasta ocazie ca nu sunt nici din bransa comerciantilor, nici a producatorilor; ca si consumator n-ar trebui sa se conteze pe mine; folosesc cosmeticele primite cadou..
    .Inca ceva: nu fac cadouri, ci dupa caz, pomeni…

    @Zina:
    Eu presupun ca sunt multi consumatori de parfum; oricum, mai multi decat consumatorii de sapun…

  5. […] Florentina, pandhora, Daurel,Vania, […]

  6. […] , Daurel. […]

  7. Mirela said

    Daurel, asta cam așa-i! Lipsa de civilizație atrage după sine o lipsă de igienă care se…simte peste tot. Pfffui! Știu cum stă treaba cu confidențialitatea, chiar foarte bine. Dar nu mă refeream la creațiile parfumierilor de nișă, care au mai multe zerouri în coadă, ci la cele banale, dar totuși bunicele.
    Cât despre consumul de săpun, deodorant și pastă de dinți, suntem codași în Europa. Aș fi curioasă cât cheltuiesc românii pe țigări și alcool…

  8. […] mai scris: Gabi, Carmen, Florentina, Pandhoraa, Daurel, […]

  9. […] Mirela Pete, Gabi, Carmen, Florentina, Emil Călinescu, Ela Roseni, Pandhoraa, Daurel, Lili. 45.731283 21.235517 Share this:StumbleUponDiggRedditLike this:Like8 bloggers like this […]

  10. ellyweiss said

    Mda…nu stiu daca e foarte surprinzator ca in perioade de recesiune tocmai comerturi care par falimentare sa o duca mai bine ca oricand.
    Pare un nonsens…nu stiu daca este.
    Bun articolul!
    O zi placuta!

  11. g1b2i3 said

    Imediat dupa `90 erau foarte ieftine casutele de la tara, mi-ar fi placut sa am casuta mea mica si am fi ramas si cu apartamentul de la bloc.
    Tin minte ca se vindeau cu 20.000 lei, iar cele cu imbunatatiri ajungeau la 50. de mii de lei (pretul in banii de atunci).
    Parfumuri primim si cadou cu diferite ocazii, chiar si femeile de la tara au parfum.

  12. […] Daurel.Afaceri pe metru pãtrat […]

  13. daurel said

    @Mirela:
    In ce priveste alcoolul si tutunul zic asa: in fiecare adult suma viciilor este constanta.

    @Ellyweiss:
    Multumesc .

    @G1b2i3:
    Si acum raportul de pret, intre oras si sat, se mentine.

  14. […] Daurel.Afaceri pe metru pãtrat […]

Lasă un răspuns

 
