Daurel's Blog

Just another WordPress.com weblog

Luându-mă după…

Posted by daurel pe 13 Februarie 2012

dl Plesu, care scrie:

(…)Vine un om citit şi cumsecade şi îl invocă pe Edmund Burke:

„Tot ce-i trebuie răului ca să reuşească este ca oamenii buni să nu facă nimic…“.

Parol? Oricît de simpatic mi-ar fi Burke, cred că vorbele lui sînt de o nobilă inexactitate. Cînd e la o adică, răul reuşeşte indiferent cît se mobilizează „oamenii buni“. Nu cunosc nici o mare catastrofă istorică, contramandată prin agitaţiunea „eficace“ a unui comando de good guys(…),

incerc si eu o combinatie dupa Omul cãzut in groapa, poveste auzita candva cu alt text decat in clip. Am ocazia de-a evidentia cam de câte feluri suntem.

Se povesteşte despre un om care a căzut într-o groapă şi nu a mai putut ieşi din ea. Au trecut pe acolo si au comentat:

-Un om subiectiv: Il compãtimesc”.

-Un om obiectiv : “E logic că a căzut cineva acolo”.

-Un fariseu : “Numai oamenii răi cad în gropi”.

-Un creştin obişnuit să judece pe ceilalti: “îţi meriţi groapa”.

-Un realist: “Asta da groapă”.

-Un geolog, deci un fel de inginer: „ studiaza straturile de roci din groapă …”

– Un funcţionar de la finanţe l-a întrebat dacă a plătit impozitul de groapă.

-O persoană care-si plange mereu de milă : “Groapa ta-i nimic pe lângă a mea”.

-Un optimist: “Lucrurile ar putea sta mai rău”.

-Un pesimist: “Situaţia se va înrăutăţi”

Finalul il gãsiti urmand unul dintre linkurile de mai sus.

*

PS. Cine crede ca oamenii se impart in doua categorii, este rugat sa mai cerceteze, sã mai intrebe…

6 răspunsuri to “Luându-mă după…”

  1. Zina said

    PS-ul este epocal !

  2. Două categorii? aș! suntem – fiecare câte o categorie.
    p.s domnu Pleșu? nu mai cumpăr Dilema, n-o mai citesc nici pe net, n-am mai auzit despre dumnealui..toate trec, lumea-i cum este și ca dânsa suntem noi..hai, că-i bună, să nu ziceți că v-am spus ceva rău la început de săptămână.

  3. CARMEN said

    🙂 si mie mi-a placut cel mai mult, PS-ul

  4. Io zic ca mai trebuia adaugata o categorie muuult speciala ROMANUL. Care dupa ce rade bine, merge mai departe INDIFERENT si COMOD, fara sa faca nimic.

  5. daurel said

    @Zina,
    Voiam ceva politic; a iesit cam soft…

    @Incertitudini,
    Citesc articolele lui A. Plesu pe net; imi plac jongleriile…

    @Carmen,
    sunt inspirat in comentarii; mai ales cand imi comentez realizarile…

    @Albinuta,
    da, e si multa bascalie…

  6. Un alt mod de a arăta că lumea nu-i nici albă nici neagră. Are diferite nuanțe de gri.

Lasă un răspuns

 
