Daurel's Blog

Just another WordPress.com weblog

Am restructurat o postare…

Posted by daurel pe 5 Februarie 2012

…din februarie 2010. Iat-o

Stiam câte ceva despre prietenie, dar nu puteam sã le pun într-un discurs…Încerc acum, comasand câteva texte auzite, citite.

Primul lucru este cã prietenul te ajutã, dar nu trebuie sã-i ceri sã ducã bãtãliile tale.

Înainte de-a incepe o luptã,  trebuie sã ai câtiva potentiali prieteni pe care i-ai ajutat; nu unul, cât mai multi… Martin Luther King Jr. a zis:  “La sfârsit, ne vom aminti nu de vorbele dusmanilor, ci de tãcerea prietenilor“.

  Ajunsi în acest punct, cred cã puteti aprecia o povestioarã.

O fetitã de vreo sase ani a stat mai mult cu  o  jumatate de ora la joacã,  la o fetita din vecini.  Când pãrintii au certat-o cã nu s-a intors la timp acasã, a explicat: “Pãpusa prietenei mele s-a stricat chiar când trebuia sa plec…“ 

Tatãl:  “…si ai ajutat-o  s-o repare?… ” . 

” Nu, am ajutat-o sã plângã; o jumãtate de orã…”. 

Al doilea lucru în prietenie este disponibilitatea;  disponibil  sa te lasi ajutat, dar si sã fii mereu pregãtit sã ajuti..

Cel mai sugestiv mi se pare exemplul dintr-o armatã prietenã:  infanteristii sunt sfãtuiti sã-si sape adãposturi atât de largi incât sã incapã cel putin incã un prieten; pentru a-l/a-i  ajuta sau pentru a te ajuta cineva…

Este rational  sã ai mai multi prieteni; este mai sigur, efortul unitar este mai mic…

Ultima poveste are ca personaj principal un antrenor de handbal  deprimat dupã un sezon catastrofal.  Antrenorul i-a amintit sotiei cã orice om are nevoie de cel putin doi prieteni. Aceasta i-a mai cumpãrat un câine…

PS. Sã nu se creada cã trec prin ceva criza a prieteniilor; doar caut sã-mi consolidez convingerile si sã mai marchez o zi de blogãreala; daca unii prieteni au de gând sã mã viziteze, pot sã vina linistiti: azi am dezãpezit de doua ori aleile de acces…

6 Răspunsuri to “Am restructurat o postare…”

  1. Cu adevarat mai exista doar cuvantul PRIETENI. Cred ca multi dintre noi stim ce insemna acum 20 de ani acest cuvant. Acum s-a transformat in CUNOSTINTE.
    Problema nu este ca nu te poti baza pe ei intodeauna la greu, dar macar sa nu te incurce.
    Sa spuna din timp „nu te baza pe mine”.

  2. Mie , deszăpezirea mi se pare ceva constructiv- mai scapă și vecinii de musafirii speriați de nămeții din fața blocului.nămeților.

  3. Romantică incurabilă, eu cred în prietenie! Chiar în acel gen de prietenie descris în romane!
    Dacă ai aşa antrenament la făcut alei prin zăpadă, mă gândesc să-ţi fac o „invitaţie prietenească” (de, prietenul la nevoie se cunoaşte, cum bine ai spus mai sus!) la noi, fiindcă nu te vei plictisi sigur! Dar nu poţi veni decât după deblocarea drumurilor! (Aici aş avea nevoie de un emoticon zâmbăreţ!)

  4. Ulise said

    Astăzi, peste tot avem puzderie de prieteni. De exemplu, pe fakebuk, ai trei mii de prieteni, despre care nu şti nimic, printre ei fiind şi „oraşul X” şi „evenimentul cutare” şi …

  5. romanianstampnews said

    Îmi place treaba cu „disponibilitatea”, nu cred că m-am gândit la o astfel de abordare.

  6. daurel said

    @Albinuta,
    mai exista si oameni -Oameni

    @Incertitudini,
    vecinii mei sunt vigilenti; nu le pot plasa nametii…

    @StropiDeSuflet,
    nu deszapezesc cu bucurie…;din pacate !

    @Ulise,
    poate-mi face si mie cineva o bucurie si-mi povesteste despre fake-bukuri…

    @Romanianstampnews,
    da, cred ca si pe mine m-a atras acest cuvant; pare acoperitor…

Lasă un răspuns

 
