Daurel's Blog

Just another WordPress.com weblog

Cei care mi le-au trimis…

Posted by daurel pe 2 Februarie 2012

…pe e-mail au recunoscut ca sunt luate de pe http://www.youtube.com/watch?v=J0BkdKGPTxw; pentru mine nu-i nici o suparare…Dimpotriva !

Rugăciunea femeii cu simţul umorului:
„Doamne Dumnezeule, astăzi am reuşit să fac totul bine. Nu am bârfit , nu mi-am pierdut cumpătul, nu am fost lacomă, nici ţâfnoasă, nici meschină sau nepoliticoasă, nu am dat dovadă de egoism, nici de comoditate.  Nu m-am văicărit, nu mi-am plâns de milă, nu am spus prostii şi nici nu am mâncat ciocolată! Nu am folosit cartea de credit. Dar urmează să mă dau jos din pat peste un minut şi atunci cred că voi avea maaaree nevoie de tine!”.
 *****
In perioada in care Octavian Goga a fost prim ministru nu exista televiziune. Aparate de radio erau putine. De asemenea, si ziare erau putine. Asa ca oamenii nu-i prea cunosteau pe politicieni.
Demnitarii nu aveau masina cu sofer. Pentru deplasari foloseau taxiul, apoi se faceau decontarile.
Primul ministru Octavian Goga urma sa vorbeasca la radio. A luat un taxi pana la Casa Radio. Ajuns acolo, l-a rugat pe sofer sa-l astepte. Soferul i-a spus ca nu poate sa-l astepte pentru ca se grabeste sa ajunga acasa sa-l asculte pe primul ministru care urmeaza sa vorbeasca la radio.
Atunci Octavian Goga i-a dat un bacsis gras. Vazand bacsisul, soferul i-a spus primului ministru:
„Il bag in  p…a masii  pe primul ministru! Eu va astept pe dumneavoastra!”

Intamplarea a povestit-o chiar Octavian Goga
  
*****
PS. Trebuie si subsemnatul, Daurel, sa vin cu ceva original pentru a nu fi criticat de catre corespondentii mei exigenti.
1. fiind plecat in Mogosoaia, am aflat abia  joi la ora 21 cã urmeazã o inzãpezire; merg mâine sã mã aprovizionez; sper sã mai gãsesc ceva…
2. merita accesat linkul youtube de mai sus; este un clip inspirat; sper sã nu dispara…
3. Goga, desi a fãcut multe prostii in politica, a lãsat in urma o opera…Iatã ce-mi vine adesea  in minte, uneori chiar pe muzica:

BătrâniOctavian Goga

De ce m-aţi dus de lângă voi?

De ce m-aţi dus de-acasă?

Să fi rămas fecior de plug,

Să fi rămas la coasă…

Atunci eu nu mai rătăceam

Pe-atâtea căi răzleţe,

Şi-aveaţi şi voi în curte-acum

Un stâlp la batrâneţe.

M-aş fi-nsurat când isprăveam

Cu slujba la-mpăratul,

Mi-ar fi azi casa-n rând cu toţi…

Cum m-ar cinsti azi satul…

. …………………………………………..

Aşa… vă treceţi, bieţi bătrâni,

Cu rugi la Preacurata,

Şi plânge mama pe ceaslov,

Şi-n barbă plânge tata…

(Luceafărul, Budapesta, 1 decembrie 1902 Din volumul „Poezii”, 1905)

7 răspunsuri to “Cei care mi le-au trimis…”

  1. Frumos, dureros, poate cel mai adevărat poem,din câte s-au scris ! Și eu îl spun adesea. Sau îl ascult! Cu un fel de pioșenie în auz.

    p.s. fără ciocolată, zice? nu se poate..

  2. Faina gluma. Mai ales faza cu cardul, mi-a adus aminte de o f emisiune pe ceva post, in care barbatul spunea in emisiune ca femeia lui a cheltuit din banii care au intrat pe card, din donatii, pt fiul lor care urma sa fie operat.
    Cica inapoia calului si inaintea muierii sa nu stai !

  3. Peter said

    Ha ha! Pe vremea aia încă era ascultat primul ministru… E bun bancul, nu cred că l-am mai auzit. 🙂

  4. […] şi voi: Androxa, Atlantisra, Carla, Carmen, Child again, Colţu cu muzică, Convieţuire, Dallina, Daurel, De vorbă cu viaţa,  G1b2i3, Gabrielle, George, Incertitudini, Ioan Usca, Lolita, Loryloo, […]

  5. Marycix said

    Nu stiu ce o fi facut Octavian Goga ca prim ministru dar poezia este extraordinara, Deseori spuneam si eu unele versuri in anii tineretii!

  6. daurel said

    @Incertitudini,
    multumesc pentru videoclip.

    @Albinuta,
    banul e ochiul diavolului.

    @Peter,
    probabil era un prim ministru mai demn…

    @Marycix,
    acum avem la indemana si melodia…
    PS. Anii tineretii se termina cand ne parasesc parintii…; parerea mea…

Lasă un răspuns

 
