Daurel's Blog

Just another WordPress.com weblog

O provocare…

Posted by daurel pe 18 Decembrie 2011

…interesanta o lanseaza dl Dan Ghenea:

Nu poti fi diletant in profesia aleasa. Dar nu pentru ca diletantismul ar fi rau in sine. Ci pentru ca diletantismul are la baza principiul placerii. Profesie inseamna, printre altele, si unele constrangeri legate de principiul realitatii. Dar cred ca profesionistul care isi permite sa fie si diletant dispune de un supliment de resurse cognitive si emotionale. Am ascultat recent Orchestra Medicilor si multi au zis ca sunt adevarati profesionisti (referindu-se la virtuozitatea in muzica). Eu as spune ca sunt medici deosebiti si diletanti adevarati.

………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….

Diletantii erau, de obicei, membri ai aristocratiei sau ai clasei mijlocii, care nu aveau nevoie sau chiar nu aveau voie sa-si castige existenta din exercitarea unei profesii.

Am citit si trimiterile, dar tot nu am gãsit ceva mai incurajator decât zicerea mea preferata:

Cel care n-a fost copil minune, are ocazia de-a deveni un bãtrân fenomen(al)”.

Lasă un răspuns

 
