Daurel's Blog

Just another WordPress.com weblog

Dupa ce am citit articolul…

Posted by daurel pe 17 Decembrie 2011

…,,ZIUA VRĂJITOARELOR”, postat de scriitorul Daniel Tudose, vreo ora am ramas blocat in domeniu.

Domnul Tudose este indignat de mentalitatea vedetelor din arta si politica.

Am cautat prin dictionare; am gãsit ca vrãjitoria creaza emotii in zona bucuriei si incântarii:

ÎNCÂNTÁ, încấnt, vb. I. 1. Tranz. A produce o stare de bucurie, de mulţumire, de entuziasm, de satisfacţie; a fermeca, a fascina, a vrăji. 2. Tranz. şi refl. A (se) amăgi, a (se) înşela, a (se) păcăli. – În + cânta (după fr. enchanter). Sursa: DEX ’98 ÎNCÂNTÁ vb. 1. a atrage, a captiva, a cuceri, a delecta, a desfăta, a fascina, a fermeca, a răpi, a seduce, a subjuga, a vrăji, (fig.) a hipnotiza, a magnetiza. (Spectacolul l-a ~.) 2. v. bucura. 3. v. înşela. Sursa: Sinonime

Desigur, definitiile le-am selectat  cam prin invãluire; am aplicat procedee artistice…;  sper sã mã fac inteles.

N-ar trebui sa fim atat de indignati ca unele persoane practica o magie frusta; toata arta este definita ca o magie; se pare ca adevarata problema este asigurarea calitatii serviciilor; adica raportul pret/ calitate.

Asadar, dupa orice incântare vine si partea buna, revenirea la …( normalitate, realitate, fiscalitate, legatitate, familie, anturaj,..,?): dezamagirea.

8 răspunsuri to “Dupa ce am citit articolul…”

  1. adevărat, opc-ul sa faca dreptate…

  2. Îmi place cuvântul „magie”.
    Nu l-am identificat NICIODATĂ cu vrăjitoria, în care, de altfel , nu cred. Nimeni din neamul meu n-a crezut vreodată. Țigănci soioase, cu ghiocul, umblau ferite, nu așa ca acum, și în copilăria mea. De obicei, le luau în primire câinii.
    Când spun „magie”, mă gândesc la farmecul unei seri de iarnă, mai ales, la Seara de Ajun!
    Îmi plac serile cu lună, da, le cred magice, grație stării de frumusețe pe care o creează

  3. Zamfir POP said

    De-acord cu Incertitudini: magie are conotaţie romantică, pe când vrăjitorie sugerează maleficul. Magia te uimeşte, încântă, te atrage, pe când vrăjitoria te sperie, te îndeamnă să o ocoleşti.
    Cele de mai sus nu au nimic cu şarlatania ce se practiă sub numele de vrăjitorie!

  4. Cu ce se ocupa Merlin, cu magia sau cu vrajitoria?

  5. […] și pe invitații mei:Daurel, Eumiealmeu, Gina, Grișka, Fosile și pietre, Gabriela Savitsky, Ivanușka, Maricica, Max Peter, […]

  6. daurel said

    @Daniel Tudose,
    Pentru OPC trebuie chitanta stampilata

    @Incertitudini,
    Parca era un local „Vraja marii”; nu „magia…”

    @Zamfir,
    Localul „Vraja marii” nu te incanta?

    @Mircea Suman,
    Cred ca depinde de traducere…

  7. Andi said

    Pentru a înțelege mentalitatea ”vedetelor” noastre TV și a celor cu care colaborează ”întru glorie”, ar fi trebuit să căutați în Dicționarul de termeni argotici…la vrăjeli ieftine. 😆

    Sărbători fericite și însorite…ăăă…am vrut să spun, frumos înzăpezite! 🙂

  8. […] și pe invitații mei:Daurel, Eumiealmeu, Gina, Grișka, Fosile și pietre, Gabriela Savitsky, Ivanușka, Maricica, Max Peter, […]

Lasă un răspuns

 
