Daurel's Blog

Just another WordPress.com weblog

Nu stiu…

Posted by daurel pe 20 Noiembrie 2011

…daca si cum se lupta cu diavolii crestinii apartinand cultelor protestante si neoprotestante, insa incepe sa mi se contureze diferenta dintre ortodocsi si catolici (si ) in aceasta  problema.

Se pare cã ortodoxia nu recomanda exorcizarea si nici lupta directa cu diavolii; catolicii s-au luptat mereu, pe toate continentele, cu fortele intunericului…

Am promis ca voi povesti despre ce am inteles din predicile auzite la diferite biserici sarace din cartierele bucurestene; mai intâi tin sa popularizez faptul ca am cunoscut un preot ortodox care indeamna enoriasii, in fiecare duminica, sa citeasca Biblia; daca nu in intregime, „cel putin Evanghelia, care poate fi citita cu usurinta intr-o singura zi…”

O predica interesanta am auzit-o la o biserica din Crangasi; iat-o:

Un nebun pentru Cristos avea ingaduinta preotilor sa loveasca cu biciul  peretii exteriori ai bisericilor intalnite in cale; desigur nimeni nu-l certa cãnd sâruta peretii tuturor  cârciumilor si discotecilor cum le zicem mai nou (aici preotul a facut o pauza semnificativa)

Am stiut ca o sa fiti surprinsi! Iata care-i explicatia pe care ne-au transmis-o sfintii parinti…

Eu, daca eram in locul preotului, nu m-as fi grabit sa dau explicatia; lumea era numai ochi si urechi- cel putin cei din curte, unde eram si eu.

Eu as fi promis ca finalul va fi comunicat in una dintre duminicile viitoare…

Stiam de un timp ca trebuie sa mergem duminica la liturghie pentru a ne reintalni cu ingerul pazitor, care, in mod firesc ne asteapta in biserica; tot de cand am nepoti am invatat ca este posibil sã avem doi ingeri, cate unul pe fiecare umar; deoarece uneori ingerii atipesc, este indicat sa ne facem semnul crucii repetat, apasat si corect…

Ce s-o mai lungesc? Explicatia preotului privind comportarea nebunului pentru Cristos este urmatoarea:

Dupa cum spune si parintele Pãrãianu(?), cu diavolii nu te lupti, ci mai degraba ii ocolesti; nebunul pentru Cristos incerca sã  lupte cu diavolii care asteptau pe langa biserica pentru a reintra in trupurile enoriasilor aflati temporar in biserica; la discoteca este pe dos: afara  plâng ingerii celor rãtãciti…

Nu stiu daca am retinut toate nuantele…

14 răspunsuri to “Nu stiu…”

  1. […] Daurel.Nu stiu… Like this:LikeBe the first to like this post. […]

  2. Andi said

    Unii își poartă ”conștiința” pe umăr, ca un Pinocchio veșnic nepedepsit pentru minciunile sale, ca un pirat care știe nu va plăti crimele și jafurile pe care le-a făcut, ca un maimuțoi arogant și sigur că are pe epolet tinichele pe care a dat exact atât cât să-i permită să spună și să facă orice. Tipologia ”conștiințelor” care țin loc de conștiință și de viață spirituală este foarte variată. Noroc că nu contează, merge și așa. 🙂

  3. Zina said

    Interesante explicatii, mi-au placut. Si potrivite cu varsta destinatarilor…

  4. Sunt o răsfățată- am trei ingerași!!

  5. La slujba religioasa am auzit, uneori, femei in varsta povestind despre muraturi.

  6. Marycix said

    Interesanta explicatia legata de nebunul pentru Cristos. Nu am mai auzit-o pana acum!

  7. Mă bucur sincer că am aterizat tocmai la un astfel de articol.
    Lupta cu diavolii este grea și înșelătoare, cel puțin din filmele vizionate de mine, ei încearcă tot timpul să ne păcălească și, de aceea, cred că face bine Biserica Ortodoxă când nu recomandă astfel de practici. Există însă și la noi, eu fiind ortodoxă, slujbe ce se țin în biserică vinerea de către 5-7 sau mai mulți preoți.
    Citirea sfintelor molifte ….

  8. […] Daurel.Nu stiu… […]

  9. […] Lecturi recenzate, Clipe de Cluj, Teo Negură, Luna pătrată, G1b2i3, Max Peter, Supravieţuitor, Daurel, Rokssana, Atitudini, Schtiel, Foaie pentru minte. Share […]

  10. […] Nu stiu… […]

  11. daurel said

    @Andi Bob,
    acum ma gandesc: constiinta ne pozitioneaza intr-o anumita comunitate; insa constiinta ne este imprimata de catre…comunitate !

    @Zina,
    inocenta nu stica nimanui.

    @Incertitudini,
    trei nepoti ?

    @Mirela Pete,
    LOL

    @Maricyx,
    sunt multe povestiri ziditoare in acest domeniu

    @Dictaturajustitiei,
    lupta cu diavolii nu-i la indemana oricui; eu ii ocolesc, evit…

  12. CARMEN said

    ce bine este sa avem nepotei! asa, tinem si noi pasul cu noutatile! extrem de dulce explicatia micutului/micutei: ” avem doi ingeri, cate unul pe fiecare umar; deoarece uneori ingerii atipesc, este indicat sa ne facem semnul crucii repetat, apasat si corect…” de o gingasie si sensibilitate cum doar inocetii o pot avea!

  13. daurel said

    E bine sa avem ingerii in preajma; mereu !

  14. cum d’am ratat-o p-asta?
    ”Eu, daca eram in locul preotului, nu m-as fi grabit sa dau explicatia; lumea era numai ochi si urechi- cel putin cei din curte, unde eram si eu.
    Eu as fi promis ca finalul va fi comunicat in una dintre duminicile viitoare..”
    excelent! :))

Lasă un răspuns

 
