Daurel's Blog

Just another WordPress.com weblog

De un timp nu …

Posted by daurel pe 11 Noiembrie 2011

…ma straduiesc sa indic autorii citatelor; nu ca n-as dori sa impresionez…

Motivatia o voi da in final, ca orice „instanta” care respecta procedura.

Azi voiam sa postez ceva usor si practic  despre manipulare; mi-am facut testul si a iesit adevarul: nu sunt persuasiv; o fi bine , o fi rau ? este etic sau moral ?

Stiam ca manipularea si seductia sunt pãcate; desigur, n-am referinta, chiar daca as avea-o, n-as da nume …Totusi, fac inca o trimitere la Dan Ghenea, care puncteaza sec:

Manipularea nu este niciodata in interesul manipulatului. Manipularea nu este intotdeauna o problema etica (pentru ca uneori nici manipulatorul nu isi constientizeaza comportamentul ca atare). Influentarea este o metoda etica.

In unul dintre cele trei filme politiste vazute ieri s-a spus cam asa: „Daca stii ca nu trebuie sa-ti inseli sotia, ai etica; daca nu-ti inseli sotia ai (si) morala

In final scriu si motivatia atitudinii mele recente de-a nu nominaliza autorii citatelor clasice : 1) prea au facut  si fac unii cariera sterila manipuland citate; 2) in majoritatea cazurilor adevaratii autori sunt altii; multe sunt din Biblie…

Dau si un exemplu.

Am cautat definitii, nu citate!, despre motivatie; am gasit succesiv:

O persoană are, de regulă, două motive pentru a face ceva: un motiv bun şi unul real.

citat din


Întotdeauna există două motive care justifică o acţiune: unul onest şi altul adevărat.

citat din

Pun si eu o intrebare: care pe care…?

Updatarea de la ora 14.30: ma felicit ca n-am dat nume de persoane care au castigat notorietate la Tv jongland cu citate; unii sunt deja Dincolo, binemeritati uitati, dar locul lor pe ecran a fost repede ocupat…

3 răspunsuri to “De un timp nu …”

  1. De la o vârstă, nu prea mai știi cât din ce ești chiar îți aparține, fără teama de a fi fost „împrumutat”.

  2. […] De un timp nu … […]

  3. daurel said

    @Incertitudini,
    J. P. Morgan isi permitea multe…

Lasă un răspuns

 
