Daurel's Blog

Just another WordPress.com weblog

La multi ani sãrbãtoritilor !

Posted by daurel pe 8 Noiembrie 2011

Voiam sã redau predica auzita azi la o biserica de cartier, insa s-a vorbit cam mult despre opusii ingerilor; n-are rost sa stric cheful sãrbãtoritilor…

(Re)postarea ce urmeazã s-ar potrivi mâine…Nici nu stiu care dintre cei patru frati este personajul din poveste…

Vara lui SânmihaiPosted by daurel pe 8 noiembrie 2009

 Baiatul se acoperise cu o suba albastra.  Tatãl vorbea alternativ cu caii, ce trageau cãruta prin noroiul drumului de  câmp, dar si cu baiatul de 10-12 ani, care sedea imbufnat, cu spatele spre directia de mers. Vizitiul stia ca n-ar trebui indemnati caii, deoarece odata orientati spre casa, mergeau in cel mai vioi pas posibil, dar il apasa tãcerea…Poate dorea si sa-l imbuneze pe baiat; ii era de folos in ciuda celor 5-6 ore pe care le pierdea zilnic la scoala .

-“Nu stiu daca ti-am spus ca,  pe vremea cand aveam pãmântul nost, toamna, cum este acum, nu mergeam niciodata cu carul gol. Cand mergeam dupa pepeni porcesti, cum a fost astazi, duceam pe o holda din partea asta gunoi; este si-o vorba: duci gunoi, aduci acasa pepeni…”

 Bãiatul cãutã o pozitie mai comodã pe pepeni si binevoi sã vorbeascã:

-“Mi-a spus-o mama…”

Tatãl avea chef de- a transmite ceva in plus posteritatii si continuã:

– “ Amu vo 30 de ani, prin ’40, când eram pe zona cu armata la Marghita, pe langa Carei…” 

– “…la alarmele de lupta va dat palinca”, a completat  amuzat baiatul. ”

– “Alta vreau sa-ti spun…Ofiterii erau tare omenosi, nu graiau rãstit cu soldatii. Tot asa, intr-o toamna, pe la Sânmihai, pe o ploaie ca cea de astazi, veneam spre incartiruire in Marghita. Impingeam la cãrute, la afetele de tun…Atarnau moletierele prin noroi, ne cãdeau cãstile pe ochi, se innopta. Cand am trecut pe lânga casele si corturile unor tigani, locotenentul, un invãtãtor din Ilba, a ordonat sa ne oprim. A zis, nici azi nu am uitat: feciori, vedeti voi tiganii si puradeii de langa foc? Acolo este raiul, iar aici si in transeele pline cu apa este iadul…”

– ” N-am inteles nimic “, zise baiatul, apoi continua:“Uite cã se intunecã, voiam sa ma duc la televizor la Barla, sa vad un film…”

– “No, cã nu-i ase târziu, duc eu astazi caii la grajdul colectivului. Stiu ca ti-e frica sã treci noaptea pe lânga criptã, ti-e frica de nãluci…” 

Baiatul nu rãspuse, insã dupã un timp, parca mai inviorat, il intreba pe taicã-sãu daca n-ar trebui sa fie vara lui Sânmihai. Tatãl a râs “hî, hî “, apoi a povestit:

– ”Vara aia trebuia sa fie  ieri, daca tot au fost Sfintii Mihai si Gavrilã…Dar n-a fost ca vara, a fost ca iarna… Bãtrânii spun cã  nu se mai nimereste vara cea scurta cu marea sãrbãtoare a tuturor ingerilor din cauza regãtenilor…Dupa ce ne-am  unit cu ei, cu regãtenii, am fost siliti sa ne schimbam si cãlindarul…”

7 răspunsuri to “La multi ani sãrbãtoritilor !”

  1. La noi, ziua este a „Sfinților Mihail și Gavril„!

  2. […] Helen, Theodora,  Zamfir, Aurora , CELLA,  -X-, SoriN  , tu1074  ,Lolita, Aurora, Gabi Cimpoca,Daurel,Călin,Max […]

  3. Mi-a placut mult povestirea. Dupa ce am citit-o am cautat un site meteo si am constatat ca azi a fost, nu glumesc, vara lui Sanmihai. Va las un gand bun!

  4. La multi ani sarbatoritilor si din partea mea!
    Povestea n-o stiam, cum nu cunosc nici altele.

  5. […] Daurel.La multi ani sarbatoritilor ! […]

  6. Faina poveste, habar nu aveam de ea! Eu le-am urat ieri la multi ani sarbatoritilor, sper ca nu mi-a scapat vreunul 🙂

  7. daurel said

    @Incertitudini,
    la ortodocsi, in Ziarul LUMINA, scrie ca sunt toti ingerii…; nu vreau sa ma pun rau cu stapanirea…

    @Mircea Suman, multumesc!
    stiau mosii ceva despre vreme…si vremuri…

    @Supravietuitor, LA MULTI ANI !
    Povestea este adevarata.

    @Teo Negura, am imbinat utilul cu…cele cuvenite.

Lasă un răspuns

 
