Daurel's Blog

Just another WordPress.com weblog

Despre mãreţie

Posted by daurel pe 2 Noiembrie 2011

Cautam prin arhiva din noiembrie 2010 ceva despre Luminaţie; am gãsit un articol despre Marea Unire; extrag niste gânduri clarificate atunci:

Cicã, unul notoriu ar fi spus:

Ca sã fii mãreţ, mai intâi trebuie sa fi fost înteles gresit; desigur, ca (mai) toate cugetãrile memorabile, este o parafrazare din Cartea cea mai slefuita si concisa; aici, probabil, Marcu 6.4 :  “Un prooroc nu este dispreţuit decât în patria Lui, între rudele Lui şi în casa Lui”.

Am citit sau  am auzit citatul despre mãretie mai demult; n-am prea inteles, insã ceva-mi spunea cã nu-i complet, nu-i tocmai adevãrat; trebuie sã fie un context…; altfel fiecare blogger fãrã trafic/comentarii ar fi mãret…

(…)Recent am aflat o updatare a cugetãrii:

Ca sã fii si mai mãreţ, trebuie sã-i ierti pe cei care te-au înţeles gresit…

Acum, imi este mult mai clar; m-am linistit, nu-i nici o noutate; mãretia se bazeaza pe incredere, deci pe caracter ; iertarea este necesara din cateva  motive:

– n-are rost sa te superi pe cei cu disponibilitati intelectuale reduse; sunt nevinovati

– nu trebuie intãrâtati criticii, nici  concurentii la mãretie; numai in rândul acestor persoane, personalitati, se poate gãsi recunoasterea, fie ea si postmortem…

– ura si rãzbunarea sunt obositoare; drumul spre glorie este oricum greu, nu meritã parcurs cu incrâncenare.

PS. Am scris comentariul la updatarea cugetarii având in minte  pe Iuliu Maniu, Ion Ratiu si Corneliu Coposu…

PS-ul de azi, 2 nov.2011: nu-mi explic de ce nu l-am amintit pe Regele Mihai…


5 răspunsuri to “Despre mãreţie”

  1. ”- n-are rost sa te superi pe cei cu disponibilitati intelectuale reduse; sunt nevinovati…„

    Parcă nu v-aș da crezare, de multe ori, tocmai pe cine nu lași să moară nu te lasă să (mai) trăiești..fiindcă l-ai crezut nevinovat, adică mai încet la minte.

  2. p.s. Îl cit(a)iți pe domnul Andrei Pleșu.

    Mă bucur!

  3. Zina said

    Pan’la urma reiese ca nici nu merita sa parcurgi drumul spre glorie ! Prea multi inamici ! 😀

  4. roryta said

    da, dar satisfactia cum e?

  5. daurel said

    @Incertitudini,
    daca-i nevinovat e iertat…Pe Plesu n-ai cum sa te superi definitiv

    @Zina,
    Moise a incercat sa se sustraga, insa nu i s-a permis…

    @Roryta,
    satisfactia este alta tema…

Lasă un răspuns

 
