Daurel's Blog

Just another WordPress.com weblog

Lectii de viata (3)

Posted by daurel pe 20 Octombrie 2011

A FACE O GAFĂ a da cu bâta-n baltă, a da cu mucii-n fasole, a o face fiartă, a o face de oaie, a gafa, a o nimeri (ca Ieremia) cu oiștea-n gard, a o scrânti.
Sursa: Argou |

Dupa cum banuiti, sunt si alte definitii; mi-a placut in mod deosebit:

GÁFĂ, gafe, s. f. 1. Piesă metalică în formă de cârlig, fixată pe o prăjină, folosită la acostarea ucare se prinde sarcina.nei ambarcații, la îndepărtarea ei de mal etc. 2. Cârlig montat la capătul unui dispozitiv de ridicat, și de care se prinde sarcina

Din cauza gafelor mele frecvente s-au indepartat de mine multe persoane; unora le-am cerut scuze, insa nu cred cã am fost suficient de persuasiv; au rãmas in sferele lor…

Pe cei cãrora n-am reusit sã le cer scuze ii port ca pe niste sarcini, poveri

Un caz particular este blogareala; s-au indepartat de blogul meu republicanii agresivi, cei care cocheteaza cu religiile necrestine, antiecumenistii…

Este posibil ca prin aluziile mele privind pericolele de pe sosele patriei sa se simta ofensati o alta categorie de cititori…

In final, nu-mi vine in minte decât povestea cu broasca si scorpionul:

Scorpionul trebuia sa ajunga pe partea cealalta a lacului si o roaga  pe Broasca sa-l ia in spate si sa-l traverseze.

– Dar o sa mã omori, spune Broasca reticenta.

– Nu am de ce sa te intep, cãci ne vom scufunda amandoi.

Broasca se invoieste si il ia in spate pe scorpion. La mijlocul drumului, Scorpionul o inteapa.

– Dar de ce? Acum vom muri amandoi.

– Pentru ca asta e natura mea, raspunde Scorpionul.

Comentariul meu: am dat o pilda zen, desi n-am nici o apetenta pentru filozofiile Orientului Indepãrtat; natura mea este de a-mi spune pãrerea, ceea ce, in majoritatea cazurilor, nu-i totuna cu adevarul…Cât pot, evit sã atac persoanele nepublice; atac intentionat ceea ce mi se pare rãtãcire fata de valorile Europei crestine; mã deranjeaza, mã supãra, mã destabilizeaza, mã despereaza…, in mod deosebit, propaganda, locurile si imprejurarile ce determina rãtãcire; dacã cititorii mei nu evita acele situatii, nu stiu dacã trebuie sã-mi cer scuze…Faptul ca insãsi o parte dintre vest- europeni se indeparteaza de valorile noastre  si  se complac in tentatiile oferite de alte culturi, nu-i o scuza

Pãrerea mea…

Updatarea de la ora 13: Probabil tot articolul este o gafa…

Newton

Recomand si:politicianul-isaac-newton/newton

4 Răspunsuri to “Lectii de viata (3)”

  1. Andi Bob said

    Când vine un musafir în acasă la dvs., vă simțiți stânjenit de casă, familie, idei și tot ce ați făcut în viață? Simțiți nevoia să îi cereți scuze și să vă schimbați viața și casa cum dorește el??
    Nu cred că este cazul de scuze, pur și simplu e un context asumat. Venim, citim, ne place sau nu și comentăm în consecință, rezonăm sau plecăm plictisiți. Asta e tot ce trebuie să facem noi,vizitatorii blogului. 🙂

    Nu puteți pierde ce nu vă aparține…Relația cu cititorul e ca o poveste de dragoste, doar că, înlocuim cuvântul dragoste cu inteligență. 🙂

    Zi senină și liniștită

  2. Zamfir POP said

    Mă distrează finalul cu „Pãrerea mea”. Fără el, aş fi trebuit să cred că exprimi părerea altuia, ca de-obicei?! Mă distrează această foarte „politicoasă” scuză, foarte democratică, … Mai ales când diferă de a ta, a şefului, a tovarăşului de la Primărie, … De parcă nu ar fi pluralitatea opiniilor esenţa democraţiei!

  3. Andi Bob said

    *acasă, în loc de În acasă 🙂

    Am avut de făcut o completare la ceea ce este scris în ultimul link pe care l-ați recomandat:
    http://istoriiregasite.wordpress.com/2010/12/07/pariul-lui-pascal/
    Ăștia care suntem seduși de alte culturi, suntem mai greu de îmbrobodit cu aproximații și ambiguități 😉

  4. daurel said

    @Andi Bob,
    Relatia cu cititorii mei …
    Nu m-am gandit la inteligenta; ma bazez pe bunul simt…; sa simtim la fel, deci empatie.

    @Zamfir Pop,
    nu am un blog democratic !
    Iti reamintesc ce a afisat o persoana din Manastiur la intrarea dinspre Cluj, prin 1944-46:
    „PANA AICI A FOST DEMOCRATIA,
    DE AICI INCEPE MANASTIURUL !”

    @Andi Bob,
    Q.E. D.
    PS. Acum, ca veni vorba, l-am cautat pe Pascal; il gasesc valabil
    “Cu cît eşti mai înţelept, cu atît îţi dai mai bine seama că pe lume există mulţi oameni deosebiţi. Oamenii de duzină nu observă nici o deosebire între semenii lor.”

Lasă un răspuns

 
