Daurel's Blog

Just another WordPress.com weblog

Sunt zile când…

Posted by daurel pe 14 Octombrie 2011

…mã nevoiesc cu cercetarea; azi am fost curios de sensul cuvântului a se nevoi.

Sfânta Parascheva s-a născut în satul Epivat din Tracia răsăriteană, nu departe de Constantinopol, pe la începutul secolului al Xl-lea, din părinţi binecredincioşi şi de bun neam.

Cei doi copii, Eftimie şi Parascheva, au primit în familie o aleasă creştere şi educaţie religioasă. Astfel, Eftimie, fratele mai mare al cuvioasei, a intrat înaintea ei în nevoinţa monahală. Apoi, pentru sfinţenia vieţii lui, a ajuns episcop al Matidiei.

După modelul fratelui mai mare, la 15 ani, Sfânta Parascheva a intrat într-o mănăstire de fecioare din oraşul Ieraclia Pontului. După cinci ani a ajuns să se închine la Mormântul Domnului după care s-a nevoit mai mulţi ani într-o mică mănăstire de călugăriţe pustnice de pe Valea Iordanului.Citiţi mai mult: Sfânta Cuvioasă Parascheva prăznuită pe 14 octombrie –

Am descoperit  târziu ca Sf. Parascheva este Sf. Vineri; noroc cu Vania:

Numai ce-o luă pe după un pâlc de copaci şi nimeri la casa Sfintei Vineri. Aceasta se plânse la rândul său:

– M-au numit după Venera, de zici că aici e spitalul de dermato-venerice!… Măcar, grecii-mi zic Παρασκευή (Paraskevi), adică pregătire…

– E mai potrivit aşa! – admise Caius. De pildă, eu m-aş pregăti pentru masă…

Bătrâna înţelese aluzia, dar nu avu cum să-i fie băiatului de folos:

– Ehei, aici e zi de ajunare! Doar dacă-i merge la soru-mea mai mare…

Unii vor zice ca este obligatoriu sã ne nevoim cu internetul; daca veti citi ce-a postat Ema, veti gãsi si alte idei…

PS. O parte dintre ai nostri se aglomereaza sa depuna cereri de sãracie la primãrii, altii asteapta cu rabdare la moastele de la Iasi…Toti sunt animati de sperante, deci credinta…

 

9 răspunsuri to “Sunt zile când…”

  1. Emahategan said

    Din pacate,in tot ce se intampla astazi la Iasi,eu nu vad „credinta”.Vad doar……speranta ca poate,poate….
    Multumesc pentru recomandare!

  2. Zina said

    Oh, Doamne ! Din ce in ce mai multi se nevoiesc sa traiasca…

  3. […] de Cluj, Rokssana,Teo Negura,Zina,Luna Patrata,Napocel,CARMEN,CELLA,Daurel,Vania,-X-,Nea Costache,Carmen Dj,Gabi Cimpoca,Lili,Coolnewz,Max Peter,Octo […]

  4. Ați luat așa o viteză în postări, că , oricât m-aș nevoi, chiar cu internetul, nu mai reușesc să adun cuvinte potrivite..

  5. daurel said

    @Ema,
    Sunt manifestari de speranta.

    @Zina,
    „a se nevoi” are o anumita incarcatura; inca il mai mestec…

    @Incertitudini,
    n-am nici o retinere: COPY/PASTE !
    unii asteapta cu nerabdare informatiile….

  6. Marycix said

    Eu am aflat acum ca Sfanta Parascheva este de fapt Sfanta Vineri!

  7. daurel said

    @Marycix,
    Eu am aflat acum un an de la Vania; are cateva bloguri foarte bine scrise; este preot ortodox, deci foarte exigent…

  8. Pana la urma inteleg ca fiecare dintre noi se nevoieste cu ceva. Si, privindu-i, eu ma nevoiesc sa-mi pastrez simtul humorului.

  9. daurel said

    @Mircea Suman,
    se spune ca umorul este terapeutic; ar fi minunat sa combata si senzatia de frig…

Lasă un răspuns

 
