Daurel's Blog

Just another WordPress.com weblog

Inca doi cititori…

Posted by daurel pe 1 August 2011

…mi-au plecat in concediu; ma citeau la locurile lor de munca; ii recunosteam dupa cuvântul cheie utilizat. As putea afla, in memoria blogului, daca mi-au citit articolul scris in urma cu doi ani: Calatorii culturale/posted by daurel pe iulie 29, 2009

Unele concedii pot fi calatorii culturale. Probabil ca trebuie programate si pregatite diferit fata de concediile de odihna.

Acum, documentarea prealabila este facila.

Conservarea impresiilor as vedea-o mai degraba inregistrata pe reportofon, ca sa nu zic in jurnal. Calatoria, cred, fara a fi convins, trebuie facuta de unul singur si fara aparat de inregistrat imagini.

Fotografiile, filmele sunt bune doar pentru vizitatorii familiei, ca sa nu se plictiseasca in timpul cat facem cafeaua si nu avem poze de la nunta sau/si cu copiii/ nepotii.

Iluminare mea, privind aceast subiect, este recenta, deci neconsolidata. Azi am citit in “Ziarul Lumina” un articol despre poetul Rilke. Teoria poetului era  : a fi cult inseamna a fi eliberat, iar arta este drumul spre cultura, adica spre libertate. Rilke era la Florenta si-i scrie logodnicei, cam in felul urmator: cã nu-i relateaza si nu-i va vorbi nici in viitor despre Botticelli sau despre Michelangelo, ci : “aduc doar o singura solie – despre mine insumi, si vestile sunt bune”. Probabil poetul asimilase arta italiana si se simtea mai liber. Nu, n-a rupt logodna;  logodnica i-a devenit sotie…Mai zice Rilke:

“Dar dacã ati fi doar o zi nemoderni, atunci ati vedea câta vesnicie se aflã in voi”.

Acest ultim citat mi se pare incurajator pentru un concediu in Romania cu bilet subventionat.

5 răspunsuri to “Inca doi cititori…”

  1. Zina said

    Felicitări, Daurel ! Un articol deştept, cu un final apoteotic ! Ultimul rând mi-a demonstrat de câtă ironie eşti capabil, bravo !

  2. Eu am fost într-o scurtă vacanță!!
    p.s. am și o ghicitoare!

  3. […] invit la lectură pe: Blackwater, Cipri, Coolnewz, Daniel Rus, Daurel, Depresie, Fosile şi pietre, Vania şi toţi cei care vor să se mai distreze puţintel […]

  4. daurel said

    @Zina
    Cum a sugerat Rilke, testez vesnicia….

    @Incertitudini
    Am vazut ghicitoarea, ma depaseste.

  5. Mirela said

    Iata o tema la care e de reflectat:”“Dar dacã ati fi doar o zi nemoderni, atunci ati vedea câta vesnicie se aflã in voi”.”.
    Si merita! O zi frumoasa! 🙂

Lasă un răspuns

 
