Daurel's Blog

Just another WordPress.com weblog

Despre minunata inutilitate a blogãrelii

Posted by daurel pe 26 Iulie 2011

O personalitate, pe care o respect de peste 50 de ani, a jubilat spunându-mi la telefon:

Mã, tu chiar n-ai observat cã nu te mai sunã cunostintele?

Nu mã sunã, deoarece nu consuma minutele…; fiindcã-i criza…, am parat eu.

– Iti spun io de ce nu te suna: le este frica; tu  le pui viata pe blog! Ce treaba ai tu cu orientarea profesionala a unora si altora ? Ce-ti pasa daca  nepoatã-ta voia la medicina? Stii tu ce-i mai bine?

– …., am tãcut eu.

– Tot am vrut sã-ti spun: nici una dintre cunostintele noastre comune nu intelege care-i finalitatea practica, rostul,  câstigul, in urma timpului pierdut scriind pe blog…

Ce sã-i rãspund? Daca era o interpelare scrisã, i-as fi indicat bibliografia: Zamfir Dana din Gibraltar, interviul dnei Carmen, declaratia mea de pe bara de sus a blogului…Se vede cã, la fel ca majoritatea cititorilor mei, nu acceseaza linkurile, pingurile, recomandãrile mele oneste…

Asta a fost duminica. Chiar dacã sunt ardelean, dupa trei zile mã prind cam cum devine problema. Iatã rãspunsul:

O teorie spune despre arta cã ar fi  creatii frumoase fãrã nici o utilitate practicã; daca cineva sparge nuci cu statueta de pe birou, atunci acel obiect, cel putin pentru acel consumator, nu este o lucrare de arta.

Similar, daca blogareala n-are nici o utilitate practica, inseamna ca este o arta; arta conversatiei !

PS. N-as vrea sa mi se aminteasca despre cartea unei românce, cam prea orientata politic, care si-a intitulat un roman Arta conversatiei; il respect pe marele traducator care o gireaza, in calitate de sot, pe acea doamna…

8 răspunsuri to “Despre minunata inutilitate a blogãrelii”

  1. Zamfir POP said

    Nu cred că „inutilitate” este cel mai potrivit termen. Timpul „pierdut” cu blogul este un timp câştigat. Chiar dacă numai pentru mângâierea orgoliului autorului.
    Ani la rând am organizat expoziţii de filumenie, prezentând piese din colecţia mea. Totul îmi revenea: muncă, cheltuială, paza exponatelor, ghidarea vizitatorilor, … Abia când trebuia să ne lăudăm cu „am organizat o expoziţie”, apărea şi Partidul şi UTC-ul
    Mereu am afirmat acelaşi lucru: dacă timp de o săptămână, măcar, unul dintre vizitatori iese mai mulţumit din nexpoziţie, înseamnă că nu am muncit degeaba!
    La fel şi cu blogurile!
    Hai, să-ţi spun un secret: pe lume mai sunt câteva lucruri minunate, în afară de bani!

  2. CELLA said

    frumos ‘titlul’ 😉
    ce-mi place să ne fim inutili… minunaţi

  3. Sofia: http://despredemnitate.wordpress.com/2011/07/26/sofia-aya-sofia/

  4. daurel said

    @ Zamfir
    Cu putin timp inainte de-a muri, un batran carciumar evreu si-a chemat fiul mai aproape si i-a spus o mare taina: „VINUL SE FACE SI DIN STRUGURI…”

    @Cella
    Multumesc.
    L-am cautat…
    (practic l-am parodiat, dar la viteza cititorilor…)

    @Despredemnitate
    …mai vorbim.

  5. Ador „Arta conversației”- roman/piesă/ tehnică/ blogăreală!

  6. Cunostintele mele nu intra in blogosfera, iar familia doar daca le recomand vreo postare de-a mea, rar.

  7. […] Daurel.Despre minunata inutilitate a blogãrelii […]

  8. Rămân la blogăreală , ca marea artă a conversației!

Lasă un răspuns

 
