Daurel's Blog

Just another WordPress.com weblog

Azi voiam sa rectific…

Posted by daurel pe 22 Iulie 2011

…niste comentarii mai vechi de pe blogul meu si de pe un blog-forum deja disparut. Pe forum, un blogger renumit s-a exprimat ca subsemnatul, care umblasem cândva in opinci, n-am cum sa fiu liberal; liberalii trebuie sa fi crescut, sa se fi format, intr-o casa cu pian si cãrti valoroase…Tot pe atunci, acel blogger a spus cã, daca mai sunt multi liberali ca mine, dumnealui nu se mai simte liberal in Romania …Sau cam asa ceva…

Au trecut de atunci vreo doi ani, il mai vãd pe bloguri si evit sa-mi apara numele alãturi de al lui…Nu vreau sa-i stric bucuriile; pentru mine a fost pâna ieri un om nefericit, ca toti orgoliosii…

Ieri, citind in ziarul lui Patriciu ca Razvan Theodorescu se declara monarhist, planificasem sã ma dezic public de aceasta idee; insa tot nu voi comenta alaturi de cel amintit mai sus; am si eu orgoliile mele…

Pãnã sã-mi aleg vorbele pentru onesta mea rectificare, am dat o raita pe bloguri; am ajuns numai pânã la litera C; de acolo am fost trimis in alte doua directii. Iata ce am gasit:

Ca o oaie

putem să stăm acum şi să behăim disonant, mai departe

am văzut ce a fost – adică nimic.

tot facem vorbe din astea, şi adevărul

este că atunci lumina îi năpădeşte părul,

ochii, faţa şi aproape că ne era frig

privind-o, era frumos dar chiar în momentul acela, ştiam,

începeam să alegem vorbe, adică minţeam.

Am mers mai departe si am aflat stirea zilei:

„El nu mai  vede(a), dar asculta în fiecare vineri emisiunea ta la Realitatea TV. Era plin de entuziasm, am vrut să-l văd, dar am înţeles că e prea bolnav. Şi îmi amintesc o poveste: la Mogoşoaia acum mulţi ani, acolo unde stătea Marin Preda, Fănuş Neagu, a apărut la un moment dat la Casa Scriitorilor şi M. I., cu soţia sa şi cu 20 de pisici. Avusese scandaluri cu vecinii din cauza pisicilor şi venise la Casa Scriitorilor.

A fost un mare traducător, un poet foarte interesant, va rămâne în istoria literaturii române”, a declarat Mircea Dinescu, pentru REALITATEA.NET.

PS.

Nu dau numele marelui disparut, deoarece n-ar fi drept sã-mi fac trafic pe seama unui Om a cãrui poezie n-am cunoscut-o pãna azi…In graba mea din tinerete, nici n-am retinut cã-l pot citi pe Kafka datorita acestuia…

Repet sursa cea mai documentata: http://bloglenesrau.wordpress.com/2011/07/21/ce-inseamna-pentru-dumneavoastra-singuratatea/

3 răspunsuri to “Azi voiam sa rectific…”

  1. ! al cui eu, Doamne, sunt dacă al Tău nu mi-s?
    de ce la Tine vin, dacă nu m-ai trimis?
    spre tine sufletul de nufăr lunecă,
    sufăr lumina Ta care mă-ntunecă,
    ignobil şi căzut în apa de otra-,
    capul tăiat şi mut, asta e floarea mea,
    la Tine, Doamne, vin doar cu o floare-n mâni
    dar Tu nu mă primeşti, Tu vecinic mă amâni,
    când, Doamne, Ţi-am greşit, sau poate mi-ai greşit,//
    fără de mine Tu să stai în cer cumplit?
    să-mi umpli sufletul cu-amrăciune grea,
    să nu pot să Te-alin, Doamne, cu mâna mea
    să nu pot să Te-adorm, tu, Trezitorule,
    de Tine să mă-ndur, Îndurătorule,
    ca un Copil Divin cu Tine să mă joc,
    să-ţi mişc din bezna mea vârtelniţa de foc !//

    Ivănescu

  2. CELLA said

    atît de ‘revoltată’ că n-am putut decît să mă rog 😦

    şi să ‘închid definitiv’ canalele de ştiri care repetă de zile bune, fără pauze de respiraţie, că o cîntăreaţă obscură a dat colţul de prea multă băutură şi droguri, că băieţaşii unui nemernic taie cu sabia ‘concurenţa’, că udrea nu curăţă malu’ de alge… că … kk!

    şi am plecat ‘în munţi’ cu o carte şi-o lumînare de brad

  3. daurel said

    @Incertitudini
    Acest Ivanescu este cam dus cu pluta…

    @Cella
    Sa fie primit(e) !

Lasă un răspuns

 
