Daurel's Blog

Just another WordPress.com weblog

Bacalaureatul meu

Posted by daurel pe 5 Iulie 2011

Sper sã nu cad in capcana de-a povesti despre scoala de odinioara sau despre diplomele mele si ale odrazlelor mele. Tinerii de azi n-au, si pe buna dreptate, mare admiratie pentru titlurile celor vârstnici; peste cei scoliti in comunism planeaza niste suspiciuni; daca Elena Ceausescu a fost academician, este posibil sã mai fi fost câtiva titrati „pe puncte” politice…

M-am lecuit de  meteahna de-a etala studiile, incã din anii de liceu, când un sef de pe santierul unde lucram in vacante ne cerea sa scriem noi, salahorii, documentele care intrau in atributiile lui; motivatia subtila era amintita de mai multe ori pe zi: deoarece a studiat la Moscova, nu mai are obisnuinta literelor latine.

Bietul de el, cã era cãtre pensie, nu era orientat politic; n-a inteles cã Ceausescu ii marginaliza pe agentii KGB…

Pe de alta parte, prietenii mei erau deja pe salariu, deoarece fãcusera scoli profesionale; nu aveau nici un chef sa asculte povestile mele despre Napoleon, pe care-l descoperisem in Mizerabilii; prietenii mei voiau sa fie remarcati ca au bicicleta, ceas, radio portativ Mamaia sau Selena. Acum, cu „miercurea fara cuvinte„, constat faptul cã n-am avut prieteni pasionati de fotografii, deci nu prea am poze din acele timpuri…Eu cred n-am fost dat  scoala profesionala din motiv foarte intemeiat: nu dovedisem nici o  indemanare in munca…

Nici prietenul meu fost coleg de liceu nu avea disponibilitatea de-a vorbi despre bacalaureat, deoarece avea doua corigente.

Familiei i se parea firesc ca liceenii sã-si ia diploma, deci nu era nimic de apreciat, de povestit vecinilor; nefirescul consta in continuarea studiilor la zi, când toti functionarii si majoritatea dascalilor din comuna erau cu clasele „puse” la seral…

Ce voiam sa spun, ca m-am luat cu lauda ?

Ideea ce o mestec de un timp este:  scoala obligatorie, de „cultura generala” (sintagma discutabila) ar trebui sa dureze 7-8 ani cu programa lejera, fãrã stres, fãrã repetenti…; apoi, tot obligatoriu, deci fãrã platã, 1-3 ani, dupã caz, sã fie clase profilate clar spre anumite profesii.

Sã spun, vorba lui Marga,  foarte clar: liceul, colegiul de cultura generala mi se pare un non-sens; chiar profesorii universitari, luati in parte fiecare, n-ar putea trece bacalaureatul actual; atunci despre ce vorbim?

PS. Profesorii de liceu ar reusi sa treaca bacalaureatul actual, daca s-ar regãsi de la toate specialitatile in aceasi sala; cu sau fãrã camere de monitorizare…

5 răspunsuri to “Bacalaureatul meu”

  1. foarte interesant

  2. N-am venit cu mâna goală:

  3. Între timp, s-a făcut miercuri-

    http://incertitudini2008.blogspot.com/2011/07/miercurea-aproape-muta.html

  4. Bacalaureatul meu este o amintire frumoasa. Bacalaureatul lor este o bucata din dezastrul tarii pe care o iubesc din ce in ce mai fara speranta.

  5. daurel said

    @Daniel Tudose
    Recomand celor ce trec pe aici:
    http://danieltudose79.wordpress.com/2011/07/05/ciresul-taiat/

    @Incertitudini
    Este foarte inspirat; cred, sper, ca a fost facut de catre liceeni

    @Incertitudini
    Sunt si miercuri cu ceasuri… de incercari

    @Mircea Suman
    Dragostea de patrie nu-i reciproca; imi amintesc de un film polonez:http://www.cinemagia.ro/filme/popiol-i-diament-cenusa-si-diamant-3585/premii/

Lasă un răspuns

 
