Daurel's Blog

Just another WordPress.com weblog

Prezbitera unei biserici sãrace

Posted by daurel pe 3 Iulie 2011

Frecventez mai des  biserica cea mai apropiatã de domiciliu, decât cea  de unde ne vine preotul cu Iordanul.

Este o bisericuta noua, ridicata pe cheltuiala unei familii tinere – apar, cu un copil, intr-o picturã de la intrare; pictura cu ctitorii are aceasi  suprafata si vizibilitate cu portretul fostului patriarh Teoctist.

Fiind amplasata in vastul parc al unui azil de bãtrâni, cu clãdiri interbelice construite cu stil, biserica pare si mai mica si cam… chicioasa.

Tot din cauza amplasamentului, nu se fac botezuri, nunti, nici inmormantari. Deci nu are venituri si nu este atractiva pentru preoti. Pâna de curând  slujea un preot pensionar cu vorba cam pripita si glas nepotrivit; de multi ani imi fac  ritualul pe cont propriu, deoarece nici aiurea, nici aici, nu prea intelegeam ce zic popii.

Azi, pe o zi ploioasa, am auzit o predica pe gustul meu de la noul preot, un om cam la 30-35 de ani, care vorbeste si pe intelesul meu. De exemplu, a admis ca si sectantii – cuvânt urât, totusi!- se strãduiesc cu buna credinta sa faca bine semenilor; problema lor ar fi, dupa cum am inteles eu, cã nu faptele, ci dreapta credinta duc la mântuire…Imi vine greu sa cred ca toate bunele noastre cunostinte din  cultele protestante  sau, de ce nu, cele din cultul mozaic, sunt sortite de pe acum iadului…

Urmeazã sã mã dumiresc in viitor.

In mod sigur.

Cu sau fãrã preoti…

Fiind furat de predica, n-am iesit imediat din biserica; enoriasii se inghesuiau la mir, eu voiam sã aprind doua lumanari; deodata, am fost prins energic de brat si intors spre altar, de cãtre o doamna mai in vârsta (decat mine).

Am privit-o nedumerit. Nu s-a scuzat, ci mi-a spus, destul de tare, cã ea este prezbitera si vrea s-o ajut sa le dea o lectie femeilor prezente in privinta disciplinei necesare in biserica.

M-a condus, ocolind femeile care se aglomerau pentru miruire, drept in fata preotului.

Preotul n-a fost surprins; mi-a fãcut semn sã sãrut intai icoana, apoi m-a uns cu mir. Cred ca era inteles cu bresbitera  sã arate cã in biserica bãrbatii au prioritate.

Amin !

PS. Mi se pare ceva ciudat;  sotia sustine cã n-a observat faza din biserica; inseamna ca trebuie repetatã…

Cu mine nu, madam !

De altfel, tot serviciul religios are scopul sã ne faca atenti si constienti; apoi, se repeta ca sa  nu uitãm

Parerea mea.

&

Recomandare: filme regale, zice republicanul Ulise…Fiind din zona ruseasca, as zice ca sunt imperiale.


9 răspunsuri to “Prezbitera unei biserici sãrace”

  1. Zamfir POP said

    Maestre, faci o foarte mică imensă eroare: regal de filme, vine de la „a regala, a bucura, a delecta”, nicidecum de la Maiestatea Voastră! Deci, Regele n-a murit! Trăiască Regele! De alb şi dama lui.

  2. […] deosebirea dintre inima-si-minte, apoi, va-informez-cu-regret ce face o-femeie-simpla ori prezbitera-unei-biserici-sarace, la biserica-de-lemn, aflăm cine – prin-parcul-circului – e la-masa, ca să poţi să […]

  3. […] deosebirea dintre inima-si-minte, apoi, va-informez-cu-regret ce face o-femeie-simpla ori prezbitera-unei-biserici-sarace, la biserica-de-lemn, aflăm cine – prin-parcul-circului – e la-masa, ca să poţi să […]

  4. Zina said

    Nu te supara, mie mi se pare ca gestul e prea demonstrativ. Si… de ar avea barbatii sau femeile prioritate in casa Domnului ? Nu sunt toti copiii Lui ?…

  5. Să nu vă mirați- sunt de acord cu prezbitera! Nu-mi cereți argumente!

  6. […] deosebirea dintre inima-si-minte, apoi, va-informez-cu-regret ce face o-femeie-simpla ori prezbitera-unei-biserici-sarace, la biserica-de-lemn, aflăm cine – prin-parcul-circului – e la-masa, ca să poţi să […]

  7. daurel said

    @Zamfir
    Da, rege de alb(i)…

    @Zina
    Se pare ca este un protocol; biserica nu-i un loc public.

    @Incertitudini
    Eu am ceva argumente; si mai caut…

  8. Gabriela said

    🙂 excelent! Imi imaginez deja faza.

  9. daurel said

    @Gabriela
    N-am fost prea relaxat in acest rol…

Lasă un răspuns

 
