Daurel's Blog

Just another WordPress.com weblog

Despre predici…

Posted by daurel pe 13 Iunie 2011

… n-am teoretizat pâna azi; evit acest gen de discurs deoarece, in general, este conceput sã lase publicul fãrã replica imediata.

Azi am ceva date despre predici; as evita sa postez o predica; prefer sa fie o confesiune

Personal, (auto)psihanalitic, cum ar spune unii, sunt marcat de experiente, prejudecati…:

a) tata venea de la biserica mereu dezamagit de preot, deoarece, din amvon, dupa terminarea predicilor, solicita contributia la salariu, participarea la repararea casei parohiale,  indemna pe sateni sa mearga la munca la cooperativa agricola…

b) n-am disponibilitate de-a asculta predicile altora, abia am timp sa le plasez pe ale mele

c) predicile se bazeaza pe evidentierea viciilor, vinovatiilor,…; deci creaza disconfort, imi strica starea de bine

d) de obicei plec din biserica inainte de predica; sper ca nu-i un pacat capital…

Azi si ieri am intrebat pe niste crestini practicanti ce s-a spus la predicile din bisericile frecventate de ei; doi din trei s-au chinuit sa-si aminteasca un nume; am dibuit ca este vorba despre Gamaliel.

 Apostolii continua sa predice, savarsind vindecari si minuni. Ei sunt arestati din nou, dar sunt eliberati in mod minunat din inchisoare si mergand propovaduiesc la templu din nou. Adusi din nou in fata Sinedriului, ei sunt mustrati cu mare asprime si amenintati cu moartea. Interventia invatatului si inteleptului rabin Gamaliel le scapa viata, spunand sinedristilor: << Feriti-va de oamenii acestia si lasati-i; caci daca aceasta hotarare sau lucrul acesta este de la oameni, se va nimici; iar daca este de la Dumnezeu, nu veti putea sa-i nimiciti, ca nu cumva sa va aflati si luptatori impotriva lui Dumnezeu>> (Fapte 4, 38-39).

Desigur, n-am ce comenta in privinta citatului, insa mi-am amintit de multimea crestinilor neortodocsi cunoscuti; indiferent de denominatie, acestia nu-si bat capul cu politica; de obicei nu accepta subventii de la stat, dar aplica principiul: „dati Cezarului…”. Cumva sunt mai linistiti, impãcati cu soarta, increzãtori in mântuire

Lasă un răspuns

 
