Daurel's Blog

Just another WordPress.com weblog

Pentru Rusalii mi-am propus…

Posted by daurel pe 12 Iunie 2011

…sã am o stare de bine.

Asadar, imi reglez atitudinea faţa de intâmplari, evit, cât pot, zonele destabilizatoare…Nu-i vorba de gândirea pozitiva, insa daca cineva poate inţelege postarea prin aceasta filozofie(?), nu-i nici o problema.

Azi am cãutat sa-l evit pe fostul regizor de la Braila ajuns cersetor lânga Mega Image; caut sã mã amuz de postura mea de ieri, cu cãtelusa Kiti in brate, când am scos-o  din cãminul inundat al apometrului;  zâmbesc cam fortat amintindu-mi, cã tot ieri, am salvat din habitaclul motorului unei masini pisica lãsatã in grija noastra de un vecin; evit sã mã gândesc la stãpânii pisicii…

S-ar pãrea ca starea de bine e clãdita pe evitari, pe fente…

Totusi, trebuie evitate stirile de la ora 5…

Tot azi, mi-au plãcut, deci mi-au cãzut bine, urmatoarele lecturi:

(…)Cu burduf sau fără, murdar, cu nişte scaune de plastic tare şi tare murdare, fără aer condiţionat-pe o căldură înăbuşitoare şi un praf sufocant-, scârţâind din toate încheieturile şi mirosind înfiorător. Ce să spun de călători… Majoritatea zdrobitoare de altă culoare, restul din ăia de care îţi fereşti buzunarele. Câteva persoane din grup au povestit cum au asistat neputincioase şi îngrozite, chiar în prima seară, la jefuirea unui cetăţean…Din acest motiv ne-am temut să fotografiem vreun autobuz sau oameni în staţie…http://www.lecturirecenzate.ro/2011/06/12/calatorie-la-roma-1-agentia/

„(…)Dezacordul fin e o formă de subtilitate intelectuală tot mai rară în lumea în care trăim, în care deosebirile de vederi sunt subliniate cu creionul roşu al vanităţii. Mai ales în discursul politic contemporan, dezacordul este o cale de afirmare a opoziţiei intelectuale. De aici, impresia că politicienii se ceartă, indiferent de subiect. E de ajuns ca unul să afirme un lucru, pentru ca un altul să-l contrazică. Discursul politic de la noi e tranşant şi brutal. Ideea că dreptatea sau adevărul pot fi împărţite este exclusă. Care pe care: discursul politic e persuasiv, nu seducător. Dezacordul fin se regăseşte în el la fel de rar precum acordul. Omul inteligent descoperă totdeauna cu plăcere la celălalt o idee diferită, dar demnă de apreciere. Şi când nu face o astfel de descoperire, nu se simte obligat să-şi arate viguros dezacordul. Preferă dezacordul fin, ca o formă a respectului şi politeţii ” http://www.adevarul.ro/nicolae_manolescu_-_comentarii/Dezacord_fin_7_497420255.html

Comentariile mele:

– referitor la italeni: este bine sa ne asemanam cu cineva, pentru a nu deveni aroganţi precum ungurii; desigur, as prefera sa ne asemanam cu nemtii…Despre excursii am mai spus: as opta pentru pelerinaje; nu neaparat religioase…; inca nu le-am inceput…

– referitor la ideea dlui Manolescu, recunosc: este o idee  finã. Asemenea fineţuri sunt posibile doar intr-o stare de bine...Am dat aceasta trimitere pentru ca eventualii internauti curiosi sa nu nimereasca la Monica Tatoiu, cum mi s-a intâmplat mie…

 

 

3 Răspunsuri to “Pentru Rusalii mi-am propus…”

  1. Zina said

    Vă mulţumesc. Ideea pelerinajului e bună, implică renunţarea la confort şi resemnarea în faţa suferinţei ! 😀

  2. În zilele următoare nu se muncește! În cazuri excepționale, marți până-n prânz se poate, dar cu usturoi la brâu!

  3. daurel said

    @Zina
    Poate fi suferinta si disconfort si la un hotel de 5 stele

    @Incertitudini
    Nu risc, ma abtin de la orice munca; port si usturoi ca s-a ieftinit…

Lasă un răspuns

 
