Daurel's Blog

Just another WordPress.com weblog

Despre leuştean…

Posted by daurel pe 19 Mai 2011

…n-am scris pana acum; nici despre alte plante de leac, insa toate au vremea lor…

Un vecin, aprozarist, se simtea dator deoarece  i-am dat iarba pentru gainile lui, crescute ecologic; mi-a pus in brate un snop de leuştean; nici nu cred ca-i românesc; ramurile sunt de peste 50 cm.

Fiindu-mi jena sa-l arunc, am ales frunzele si am cautat pe internet pasul urmator; iata ce-am aflat;

indigestie, colici abdominale, constipatie, balonare, enterocolita,gastrita hipoacida si colita de putrefactie.
– raceala, gripa, bronsita
– pete pe piele
– reactii alergice – diminueaza inflamatia, calmeaza mancarimile (asta fac io de luni) sub forma de cataplasme
– dureri de gat si amigdalite
– hipertensiune

Administrare

Infuzie din planta proaspata sau uscata 2 lingurite/cana. Se beau maxim 3-4 cani/zi . Extern se face gargara pentru dureri de gat si amigdalita.

Suc din frunze. Se poate bea combinat cu suc de murcovi. 10 lingurite de suc de leustean la o cana de suc de mere.
Cataplasme Frunzele proaspete usor strivite se pun peste petele de pe piele sau peste inflamatiile in urma reactiilor alergice.

ATENTIE Nu se foloseste in timpul sarcinii.

In revista Formula AS sunt informatii si mai si

Sã ne citim sãnãtoşi !

Recomand şi eu ceea ce recomanda Ulise, prietenul lui Zamfir:

despre câini: http://stiri.rol.ro/cainii-maidanezi-ingrijiti-de-prostituate-703844.html ; tot pe aceasta tema: http://stiri.rol.ro/reportaj-afp-cainii-vagabonzi-fac-parte-din-viata-bucurestenilor-703852.html

Se pare ca am inversat blogurile celor doi prieteni…

Era sa uit: o poveste de-a lui Neagu Djuvara pe blogul ISTORII REGASITE;  va spun, de pe acum: este despre monarhie…


6 Răspunsuri to “Despre leuştean…”

  1. De când mă știu, folosesc leușteanul în ciorbe- proaspăt sau uscat.Dă un gust special.
    Sufletește, îl asociez cu Vinerea Patimilor- tot satul meu mirosea a zambile și a leuștean!

  2. Florina said

    N-am înţeles legătura dintre leuştean, Ulise, Zamfir, prostituate, …

  3. daurel said

    @Incertitudini,in piata este mai scump decat patrunjelul, deci este mai rar…; sau mai folositor…

    @Florina, fara legatura cu temele,uneori mai fac trimiteri la blogurile corespondentilor…

  4. […] Despre leustean… (daurel.wordpress.com) […]

  5. […] Despre leustean… (daurel.wordpress.com) […]

  6. […] Despre leustean… (daurel.wordpress.com) […]

Lasă un răspuns

 
