Daurel's Blog

Just another WordPress.com weblog

Stie cineva engleza?…

Posted by daurel pe 17 Mai 2011

…a intrebat directoarea, care intrase in birou fluturând o hartie.

Sapte dintre cei opt  functionari s-au prefacut cã lucreaza la dosarele imprãstiate pe birouri, pe scaune si pe jos. S-au dat cufundati in treaba…

Alex se angajase de câteva zile; nu avea pe birou decat regulamentul de functionare a institutiei; chiar voia sa primeasca o lucrare…

– Eu nu pot sã zic azi cã nu stiu engleza, dacã acum o saptamana, la examinare am stiut-o, a incercat Alex o gluma.

– Lasã concursul…, toti ati avut examen la doua limbi straine…; aflu eu cât de curând cine te-a adus, cum am aflat despre toti de aici… Câta englezã stii imi vor spune cei de la Comisia Europeana….; dacã ne faci de râs, zbori!

Pâna una-alta, sã te pregatesti sã pleci sãptãmâna viitoare la Bruxelles pentru un training  de  formatori  in domeniul nostru; dacã si numai dacã vei primi certificatul european, vei tine cursuri pentru functionarii din judete si din ministere; cu ceva  noroc poti ajunge training of trainers…Sincer, eu ma indoiesc.  Am vazut ca ti-ai adus un router de acasa, fãrã sã mã intrebi, pentru a intra si tu pe internet sã te joci pe banii statului…

Au trecut câtiva ani de atunci.

Dupa vreun an de practicare a meseriei de training of trainers in Romania, Alex a mai dat examene si a ajuns functionar la Comisia Europeana; n-a uitat-o pe sefa cea sceptica; o sunã din când in când; problema este cã, totdeauna, fosta directoare izbucneste in plâns si reia mereu povestea despre cum a fost ea zburata din sistemul bugetar de cãtre guvernantii actuali, pe care ” i-a servit pâna la limita penalului…Ba chiar pânã la limita penibilului, scârbele dracului !

Nu uita niciodatã sã reaminteasca un mare regret al vietii ei:

„Cum de nu mi-a trecut prin cap sã invãt si eu engleza? „

4 Răspunsuri to “Stie cineva engleza?…”

  1. Adevarul este ca, acum, necunoasterea limbii engleze este un handicap. Pentru oricine.
    In mod normal mi s-ar parea penibila madama. Avand in vedere insa cine sunt reprezentantii nostri la Bruxelles, alesi nu asa oricum ajunsi pe pile (hi hi hi), zau ca mi-e mila de ea… sa isi piarda painea pentru un lucru atat de minor 🙂

  2. emahategan said

    ….in acei”ani buni”care au mai trecut,doamna respectiva putea sa invete engleza.Eu am inceput la 48 de ani.Invat si acum si, daca ma supar,ma apuc de germana ca sunt locuri de munca in Germania!

  3. Tema îmi dă de gândit, adică mă pune din nou la treabă.

  4. daurel said

    @Cati Lupascu, doamna directoare sustine ca a fost mazilita pe motive politice…

    @Ema, doamna se baza pe amici politici .

    @Incertitudini, dupa cum spune Ema Hategan, nu e prea greu…Depinde de motivatie.

Lasă un răspuns

 
