Daurel's Blog

Just another WordPress.com weblog

Despre comentarii. Ii raspund lui…

Posted by daurel pe 15 Mai 2011

Zamfir, cu care am avut, pe blogul lui Ulise, urmatoarea discutie:

tu said 23 hours ago:

Am tot vrut sa mai scriu si despre talanţi, talent, har …; am mai incercat, insa patesc la fel ca la postãrile despre monarhie: se lasa tacerea…

Zamfir POP said 21 hours ago:

# daurel: Scrii pentru că ai ceva de spus ori doar pentru a culege comentarii şi lauri?!

Asadar, in ce scop vorbim, scriem, postãm pe bloguri ?

Cu o parte dintre bloggeri mi-e clar: nu asteapta comentarii; as exemplifica prin administratorul sitului Istorii regasite, care are un trafic considerabil si 0-2 comentarii; istoria-i istorie, ce sa mai comentezi ?

Despre scopurile mele in blogosfera nici mie nu mi-e prea clar…; probabil as scrie si daca n-ar comenta nimeni…

Azi voi povesti despre un om dinafara blogosferei, dl Ilarion, un cetatean cam de aceeasi varsta cu mine, tot cu doi copii, automobilist;  proaspat pensionar fiindca „are grupa”.

Era sã scriu cã discutãm zilnic; adevãrul este cã nu mã lasã sa comentez; vorbeste numai el.

Ultima poveste mi s-a pãrut mai interesanta. Iat-o.

„Nevasta-mea are  sase surori, dintre care doua sunt in satul nostru langa Radauti, cum v-am mai spus, insa nu in partea unde erau reguli de la austrieci, deci nu este un cadastru clar; deoarece cumnatii si cumnatele se tot certau pentru terenuri, s-a ajuns ca nu avea nimeni grija de socrii mei; am fost de acord sã-i aduca la oras, desi eram si asa aglomerati :cu fata de mãritat, bãiat de insurat…

Dupa ce i-au decedat pãrintii, surorile sotiei au inceput sa ne scoata vorbe cã am trait din pensiile bãtrinilor, deci nu avem nici un merit sau drept suplimentar la mostenire; sotia i-a lãsat sa fiarba câteva luni, apoi a dat o declaratie de renuntare la mostenire. A costat-o 35 de lei…Nici nu le-a cerut sa-i deconteze cei care au beneficiat…

Teoria ei este cã nu trebuie sa pretinzi nimic suplimentar pe motiv cã ai ingrijit pãrintii sau orice suflet…

„Frumos” am spus eu.

„Da, domnu’ Aurel, frumos, dar n-a fost cu folos…; acum surorile nu-si mai vorbesc; de cate ori mergem la unele rude ale mele, consatenii observa ca ocolim neamurile sotiei…

De fapt, n-am mai fost de cativa ani, de la inmormântarea mamei, care era vaduva de multi ani si o ajuta fratele care are gospodaria lui separata…Dupa modelul lansat de nevasta-mea, am renuntat la mostenire; la pamant, padure, pasune, casa…; de atunci nu ma mai suna nici frate-meu, care-mi promisese ca voi avea oricand o camera in casa pãrinteasca, desi va locui acolo fiu-sau, deci nepotul meu; mã bucuram cã  in casa copilariei va fi cineva care-mi poarta numele…

N-a fost sa fie…Un consatean mi-a spus ca nepotul vinde casa…”

Ce sa zic, domnule Ilarion? Vreti sa va spun si eu povestea mea?” am zis eu.

„Nu am timp, altãdata…Acum ma duc sa vad daca Bãsescu reuseste sa-l puna pe Boc sef la partid…

Nu cred ca mai are cineva o situatie familiala mai complicata decat a mea…

Nici nu v-am povestit ce pretentii are fiu-meu invidios ca am ajutat-o pe sora-sa…;  cum stiti, i-am facut casa in curte la mine, dar pe banii lor…; nici la televizor nu exista ceva mai complicat…; am vorbit si cu nevasta-mea…

S-ar putea scrie un roman…Va mai povestesc maine…” a zis Ilarion.

Deci, Zamfire, si  bloggerii ne incadram in statistica: unii povestesc, unii asculta, altii discuta…Gura lumii-i sloboda ! 

Pe bloguluri mai  putem sterge comentariile neconvenabile…

Despre lauri, altadata.

10 răspunsuri to “Despre comentarii. Ii raspund lui…”

  1. Zamfir POP said

    În democraţie, fiecare are dreptul să facă aşa cum doreşte. Remarca mea nu s-a vrut a fi un reproş, ci, un ajutor pentru a-ţi clarifica opţiunile. Dacă am reuşit, voi continua. Dacă nu am reuşit, voi continua. Blogoreală plăcută, tuturor!

  2. Zamfir POP said

    A propos de moştenire: la mama în familie erau cinci surori. Când a venit vremea, mama m-a întrebat ce ar fi mai bine să facă? I-am răspuns că, din partea mea, eu nu sunt interesat în cei 0,8 ha de pământ ce i-ar reveni (departe şi de mine, ca domiciliu, şi de un oraş unde s-ar ajunge cu trenul). Astfel, mama a renunţat la moştenire. După aproape două decenii, cele patru surori mai au probleme juridice cu hectarul pe care l-a moştenit fiecare.

  3. In plac blogurile in care se comenteaza. Imi place sa comentez si sa primesc, de asemenea, comentarii. Ele reprezinta feedback-ul povestilor noastre.

  4. La început ,nimeni , în afară de mine și de fiul meu, care îmi făcuse blog, habar nu avea cine sunt și ce vreau.
    Nici acum nu-mi este chiar limpede ce vreau.Ceva, ceva ar fi- vreau să scriu!
    Îmi place să comentez, unde pricep , unde simt agresivitate, renunț. Citesc cu mare plăcere comentariile pe care le simt sincere. Vorbe, de dragul vorbelor, nu!

  5. daurel said

    @Zamfir, cu comentariile si mostenirile nu se termina niciodata.

    @Cati Lupascu, cam asa vad si eu.

    @Incertitudini, uneori imi descarc indignarile pe blog, desi stiu ca nu-i corect.

  6. Florina said

    Şi eu am avut îndoieli privind utilitatea şi modalitatea de lucru cu blogurile. Sigur că face fiecare cum vrea şi în funcţie de interese. În plus oricine are dreptul … de a nu mai intra pe blogul care nu-i place. Poţi spune ce nu-ţi place pe un blog, dar nu ai dreptul de a dicta modificarea blogului după gustul tău.

  7. […] Despre comentarii. Ii raspund lui… (daurel.wordpress.com) […]

  8. […] Despre comentarii. Ii raspund lui… (daurel.wordpress.com) […]

  9. […] Despre comentarii. Ii raspund lui… (daurel.wordpress.com) […]

  10. […] Despre comentarii. Ii raspund lui… (daurel.wordpress.com) […]

Lasă un răspuns

 
