Daurel's Blog

Just another WordPress.com weblog

In zilele fãrã coincidente…

Posted by daurel pe 13 Aprilie 2011

…imi bat capul sã fortez realitatea; azi n-a fost cazul…

Pe unul din e-mailuri am gasit o invitatie oficiala pe numele meu …oficial; nu pe cel de Daurel, desi rezulta cã am fost selectat de pe ZeList; nu de la Registrul Comertului, de unde mã selectau, ani in sir, vânãtorii de fonduri, vânãtorii de informatii; si informatiile devin un fel de fond, un capital…

Invitatia este semnata de Gabriela Matei, o personalitate care nu-i in blogrollul meu…Nu mi-am pus problema sa particip, insã mi-am amintit cât de stânjenitoare sunt asemenea evenimente dominate de nume consacrate; probabil, fiind vorba despre comunicare se vor etala si vestimentatii…Si false amabilitãti…

Coincidenta s-a ivit ascultând la radio mãrturisirile unei doamne devenita la varsta pensionarii membra a unei asociatii de scriitori.

Era prima mea participare la o reuniune a scriitorilor; in cele doua zile nu stiam cum sã mã fac mai mica intre somitatile prezente; nici vorba sã indrãznesc sã iau cuvântul…

In ultima seara, când, dupa ce ne luasem rãmas bun si schimbasem cãrti de vizita si ne pregateam de culcare, a venit presedintele in fiecare camera si ne-a rugat pe toti sã sãrbatorim cu el nu stiu ce aniversare; a insistat, cam ciudat, sa mergem cum eram la acea ora:  in pijamale, adica cam toti in aceasi tinuta…

Ne-am adunat in sala de mese a hotelului, unde ni s-a spus cã este o surpriza: trebuie sa vorbeasca cei care n-au vorbit nici in plen nici in sectiuni; eram câtiva vizati…

– Ma numesc…, am publicat o singura carte…; mã simt atat de neinsemnata, incat cred ca ma voi intoarce in camera mea…, am zis eu cu vorbe poticnite.

Au râs toti, iar cei apropiati m-au impins usor mai in fata…Vãzandu-i atât de relaxati in pijamalele lor, m-am simtit acceptata si am continuat ca si cum as scrie o scrisoare unei colege de internat:

– Pot sã spun despre mine cã sunt un producator; in ultimele decenii am produs un medic pediatru, un mecanic auto si un constructor vesel; am patru nepoti…Acum, de cativa ani, mã zbat singura cu gospodaria,  repar gardurile, mã rog pentru ploaie; am citi tot ce ati scris voi, iar prin cartea mea mi-am permis sã vã completez cu ceea ce nu aveati de unde sã stiti…

…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

In final celebrul scriitor…mi-a spus: „Intoarce-ti putin fata, vreau sã-mi amintesc chipul tãu când scriu…Esti originala si , mai important, esti constienta de acest fapt. Creatorul nu face oameni anonimi; fiecare suntem CINEVA important si unic  pentru El; asadar sã indraznim sã  fim noi insine; pentru destinul nostru nu-i nimeni altcineva mai bine pregãtit !

PS. In general nu prea vãd rostul intâlnirilor intre bloggeri; oricum, bloggerii suntem deja, prin forta tehnicii si propria alegere, acei  scriitori care-si „se prezinta” in pijama la evenimentele asociatiei; la fel si la intâlnirile cu cititorii…

Pãrerea mea.

4 răspunsuri to “In zilele fãrã coincidente…”

  1. Excelent discursul doamnei. Ma gandesc insa acum, cat de pacat este ca in Romania modestia e privita din ce in ce mai des ca un defect. Paduche sa fii, daca stii sa iesi in frunte, sa te etalezi (chit ca o faci cu multe compromisuri) devii celebru. Ce pacat!

  2. Am citit și mai devreme; am revenit, este multă filozofie de viață în tot ce spuneți, chiar și prin inserarea unui fragment străin, foarte frumos!
    Am primit invitații la întâlnirea cu bloggerii de câteva ori, m-am dus prima oară.

  3. daurel said

    @Cati Lupascu, nu-mi fac probleme; viata ne va ordona…

    @Incertitudini, fragmentul ma reprezinta (LOL)

  4. CELLA said

    SPLENDID!
    nu ca as fi in pana de cuvinte dar, cumva, ma simt tare departe
    poate-mi revin dar parca nu-mi mai place asa mult si socializez, virtual, foarte rar spre deloc

Lasă un răspuns

 
