Daurel's Blog

Just another WordPress.com weblog

„Al cincilea copil”…

Posted by daurel pe 20 Ianuarie 2011

…este titlul unei carti cumparate in urma unei discuţii despre destinul fraţilor;  am dus-o la anticariat, intr-un set aleator, apoi, deci acum, am cãutat pe internet referinţe; anticarii mi-au preţãluit-o la 5 lei; restul la un leu bucata…

Mi-am amintit  conceptiile despre cãsãtorie ale unor vechi cunostinte; povestea este din vremea comunistilor, când eram proletar;  nu aveam in proprietate privata nici bicicleta; nici nu credeam cã se va reveni vreodata la economie de piata…

Iatã ce-i spuneau sotiei mele fostele colege :

– Sa stii tu Neli ca daca sotul are frati apar discutii, socrii nu pot sa te ajute, apoi si la impartirea mostenirii…, zise asistenta de la ASE, nepoata de fost ministru liberal si, dupa ’44,  colaborator cu comunistii, cãsãtoritã inca din facultate cu unicul fiu al unui stab din Braila.

– Da, zise Ina, luându-i tandru mâna logodnicului, fiu de securist de ambasada. Uite si sorã-mea si-a luat unul cu fraţi mulţi; tata i-a facut rost de un post bun la Cluj, dar el isi trage toti fraţii dupa el, intervine sã primeasca si ei apartamente…Bate la ochi, ii creaza probleme lui tata…; vã imaginaţi: este mâncãtorie, sunt gãsti si intre secretarii de partid din judeţ…

Desigur, le cunosc bine carierele; sunt tot mai convins cã  profitorii din comunism au cãzut in sus; probabil din cauza cã in acele familii s-a  mâncat mult cacat ; nu este numai asta: stabii comunisti chiar faceau afaceri; si Ceausescu se bãgase puternic: vindea benzina, arme in zone sub embargou, evrei, nemţi…

Pe clujanca am vãzut-o azi in oras; la câtiva paşi in spatele ei era soţul, care incã lucreaza in diplomaţie; cand m-am apropiat sa-i salut l-am auzit spunând: „du-te, du-te in …” Am renuntat, nu sunt chiar atât de curios…

Fosta asistenta ajunsese profesoarã universitara in ’89. A intrat in afaceri imobiliare deoarece se pricepea si avea ceva mosteniri in domeniu; acum trei ani a inceput partajul cu fostul soţ.

Un răspuns to “„Al cincilea copil”…”

  1. Un copil singur la parinti, mai ales la astfel de parinti, nu va sti niciodata sa pretuiasca dragostea de frate.

Lasă un răspuns

 
