Daurel's Blog

Just another WordPress.com weblog

Pentru a nu cãdea intr-un…

Posted by daurel pe 25 Noiembrie 2010

…senzational extraordinar de ieftin, de tip B1 sau DDD, am intercalat o postare conventionalã intre cele douã articole; altfel se puteau interpreta ca o singura poveste de tipul Ciocoii vechi si noi

cu antiteze si coincidente supãratoare; mai ales cã in povestea de azi este vorba despre sãteni; nici nu voi spune din ce provincie…

Sãtenii, sot si sotie, pensionari, ne-au anuntat miercuri seara târziu cã vin azi, joi, la un cabinet de audiometrie din Capitala; eu aveam stabilitã intâlnirea cu pensionarul  din postarea Ce-o mânã pe EA in luptã?. A trebuit sã-i preia sotia mea.

Incerc sã redau ce mi-a povestit, ce am inteles.

Acesti sãteni, fosti salariati , dar si gospodari de frunte, cu stupi, oi, porci, livada, vii…,  sunt necãjiti; au venituri doar din pensii, care cumulate abia depasesc  10 milioane; este pentru prima data când se plâng,  in cei peste  peste 35 de ani de când ne stim. Nu pentru surzenia barbatului, ci de mila nepotilor. In sate bolile, infirmitatile, sunt acceptate, in general, ca un dat firesc; mai ales dupa o anumita varsta…

Crinel, feciorul lor, cu sotia si trei copii este stabilit in Spania; câstigã doar 500 de euro/lunã.  Fiica lor, Crina, impreunã cu sotul, nu pot asigura celor doi copii, Darius si Daria,  confortul necesar; nici nivelul care l-au avut ei in copilarie sub regimul comunist.

Oaspetii nostri au decis sa lupte cu bolile pentru a fi in stare sã-si ajute mai eficient nepotii.

Din vorba-n vorba au ajuns in fata medicului, care, inainte de-al consulta pe sot, a intrebat-o pe sotie:

– Cum se manifesta domnul? Dã televizorul la maxim?

– Nu-i vorba de televizor, il dau eu cât vreau…N-aude ce-i spun…trebuie sã-l strig de mai multe ori pâna sã-mi rãspunda !

Nu mai insist; medicul le-a fãcut audiograma la amândoi; barbatul, desi este cu 6-7 ani mai in vârsta, are auzul mai bun decât doamna…

PS. Dupa cum vã spuneam, azi l-am insotit, din nou, la un cabinet medical pe pensionarul citadin, intelectual, in varsta de 71 de ani impliniti in ianuarie; mi-a spus aceste amãnunte si faptul cã-i sunt prieten, cam dubios de multe ori…Am discutat si politicã, deoarece stiindu-se protejat, chiar nu mai era terorizat ca se va rãtãci…;  eu l-am criticat pe Adriean Videanu, el pe Dinu Patriciu…Ca intre prieteni…

3 Răspunsuri to “Pentru a nu cãdea intr-un…”

  1. Știți?
    Mie îmi dau lacrimile, vorbesc foarte serios.Este mizerabilă bătrânețea, ca stare de spirit.

  2. gabriela said

    trist. E atat de trist sa imbatranesti, mai ales in Romania, unde nu ai nici liniste, nici bucurii si unde trebuie sa te lupti cu bolile, saracia, crizele de tot felul, cu institutiiile statului, cu mentalitatile fixiste si aiurea ale functionarilor blocati intr-un sistem putred.

  3. daurel said

    @Incertitudini, da si nu…
    Unii batrani sunt rai, razbunatori, egoisti, invidiosi; nu uit cum l-au renegat pe Ion Ratiu; prin simplu motiv ca imbatranea demn…

    @Gabriela, de acord, acesta-i mediul extrafamilial; am aratat ca (si) cei apropiati contribuie la agravarea situatiei.

Lasă un răspuns

 
