Daurel's Blog

Just another WordPress.com weblog

Ce-o mânã pe EA in luptã?

Posted by daurel pe 23 Noiembrie 2010

Desigur, din considerente tactice, voi incepe cu EL…

Mai intâi portretul fizic: semãna si seamãnã,  in continuare, cu Danny DeVito; au cam acceeasi vârstã; +/-  6 ani nici nu mai conteaza. Are mimica si râs molipsitor precum actorul, insã expune dinti model Mircea Dinescu…

EL a luat bacalaureatul când liceul se termina dupa 10 clase; la 21 de ani era licentiat. Era si este bãiat de municipiu, un citadin; a avut profesori buni, inclusiv in facultate;  reamintesc cã, pâna in anii ’70-’80 erau in activitate profesionisti formati in perioada interbelicã; in 1975, spre exemplu, o persoana nãscuta in 1920 era incã in plinã si rodnica activitate…

Acum ajung si la EA; putini dintre cei ce-l cunosc pe EL stiu cã, in primii ani de activitate profesionala, a avut o relatie cu o farmacistã mai in vârsta decat el; avea nume unguresc. Mama lui EL  a avut doua motive sã se opunã, deci s-a opus; ceea ce a regretat mai tarziu…; asta spun cei care cunosc bine familia…

EL avea maxim 40 de ani când s-a cãsãtorit cu EA; a cunoscut-o intr-o statiune si au corespondat/negociat câtiva ani; in finalul acelei etape  EA a renuntat la municipiul natal si s-a mutat din Muntenia in Ardeal, in municipiul celui ce-i devenise sot; al doilea sot, deoarece era vãduvã. EA avea 43 de ani si pãrea de 50…

Este momentul sã spun cã am cunoscut-o si retin cum spunea, cu orice ocazie, chiar si fara ocazie, cã in orasul ei natal era cea mai eleganta, insã in orasul ardelenesc nu poate sã atragã privirile trecãtorilor din cauza nerusinatelor de unguroaice care se imbracã indecent si fãrã stil…

EL nu mai era el; nu-i mai invãta  pe muzicanti, la nunti, arii celebre din opere, nu mai fãcea demonstratii de vals, tango, rock and roll, yenca…Este adevarat cã EL a fãcut, dupa insuratoare, cariera surprinzatoare; a ajuns inspector la o autoritate din vechiul regim, a intrat in cercul celor ce nu stãteau la cozi…

Totusi EA tânjea dupa orasul natal…

Dupa vreo zece ani de mariaj, EL si-a vândut apartamentul superb din centrul orasului si s-a mutat in orasul sotiei; cunoscutii au apreciat cã, prin acest pas, nu mai este insurat, ci este mãritat…Acum cred cã s-a maritat mai inainte de-a pleca in orasul nevestei…

Recent m-am reintâlnit cu EL in Bucuresti; s-a bucurat ca un copil; era imbrãcat cu gust, cu geanta modernã, insã cu doua fermoare ale acesteea erau deschise deschise…A verificat: nu fusese jefuit.

Dupa ce s-a lãudat cã are pensie de peste 20 de milioane,  mult mai mare decat a sotiei, cã si-a cumpãrat recent o masina nouã si a modernizat casa sotiei, am ajuns si la adevãratele probleme. Nu-si gãsea carnetelul unde-si notase cum ajunge la cabinetul medical unde avea programare, dar nici nu voia s-o sune pe EA sã-i mai explice odata; voia sã intrebe pe cineva unde-i cabinetul particular respectiv; dupa el, trebuiau  sã stie multi adresa cabinetului, deoarece i-a spus EA cã-i cel mai bun…

Auzisem eu ceva, asa cã i-am privit mâinile; ii tremurau, insã nu atrageau neapãrat atentia; dupã un timp mi s-a pãrut cã nu-i mai tremura mâinile.

Am sunat pe cineva sã caute pe internet si ne-a descurcat; am ajuns repede la cabinet unde  doctorita ne-a spus cã EA a sunat de câteva ori si i-a lãsat numãrul de telefon al lui EL . L-a luat la rost:

– Ce-i cu telefonul? V-a sunat sotia,v-am sunat si eu…

L-am vãzut pe EL speriat, panicat; a cãutat agitat telefonul in toate buzunarele geantii. Dupã ce l-a gãsit, a explicat:

– L-am inchis când am intrat in garã, cã-i un loc public…

………………………………………………………………………………….

– V-am spus de trei ori, cum sã luati tabletele; v-ati si notat; poate sã vã confirme si prietenul dumneavoastra…

– Imi cer scuze, asa mã pierd in locuri strãine…Nu vã suparati, doamna doctor… Cu permisul auto…

– Am vorbit cu doamna EA, nu am scris in fisa nici o boala care sã trebuiascã anuntatã…

……………………………………………………………………………………………………..

In drum spre garã l-am intrebat de ce se complicã sã cheltuie cu autoturismul; ar putea umbla cu taxiul; este mai practic, mai de prestanta.

– Nu se poate, ce stii tu despre orasele de provincie; mergi la un spectacol, la biserica mea, la biserica frecventata de EA…Pe ea o cunoaste tot orasul; fostul ei sot, cred cã ti-am spus, era un profesor renumit…Un liceu ii va purta numele…Eu stiu cum se pune problema…; de când eram inspector…Trebuie sa-ti mentii rangul, statutul…

L-am urcat in tren; joi il astept din nou; când i-am sugerat sã vinã insotit de EA s-a panicat…

Bine cã nu vine cu masina personalã…


11 Răspunsuri to “Ce-o mânã pe EA in luptã?”

  1. gabriela said

    orgoliile marunte ce pot face dintr-un om…il aduc in pragul de a-si pierde memoria!🙂

  2. […] Onete, Gabitza,  Ana Usca , Theodora Marinescu,Georgiana, Carmen,se-cret, Gina, Strongvaleriana, Daurel și toate pisicile […]

  3. Joi, adică mâine, ați fi vrut să vină cu Ea- prea v-ați grăbit..

    Dacă în urmă cu..n-ați spus când s-a măritat cunoscutul dvs. ,oricum era înainte de 89,Ea arăta de 50 de ani, acum ar trebui să atare de 7 înmulțit cu 3( cel puțin)+ 50=71 de ani.
    De asta n-a vrut omul să o aducă mâine..zic și eu.

  4. […] Daurel.Ce-o mânã pe EA in luptã? […]

  5. […] Gabriela Savitsky, Florin Moroşan, Ragnar, Vladimir Ionaş, Andrei, Dumitru Agachi, Michaela, Joy, Daurel, Gabitzu, Cati Lupaşcu, Ada Pavel, Consiliul Naţional al Blogosferei, Umograf, Blonda […]

  6. […] Daurel.Ce-o mânã pe EA in luptã? […]

  7. O, Doamne, ce face femeia din om!🙂

  8. […] : Horia, Lilick, Vania, Lucia, Theodora, Mirko, Dramoleta, George,  Ana, Dan, Caius, Daurel, Onu, Jenică, Andi, Teo, Flavius, Sebra, Matilda, Cristian, Tanya, Gabriela, Roxana, Alex, […]

  9. […] Vania, Theodora Marinescu, Caius, Pro Atitudine, Redsky, Ioan Usca Vania, Gabriela Savitsky,   Daurel, Gabitzu,  Consiliul Naţional al Blogosferei, Umograf,  Link-Ping, Grişka,  Madi,  Adela […]

  10. daurel said

    @Gabriela, din pacate a trecut pragul; poate nu din cauza nevestei, insa ea isi vede de programul ei…

    @Incertitudini, posibil; la varsta ei de „fix” 73-75 de ani, ar trebui sa fie mai umana…A fost si mai planuieste sa plece in strainatate…
    Calculul este corect, logic si perfect…feminin.

    @Cati Lupascu, unele sotii sunt convinse ca si-au facut sotii OAMENI.

  11. […] Theodora Marinescu, Caius, Pro Atitudine, Redsky, Ioan Usca Vania, Gabriela Savitsky,  Vania, Daurel, Gabitzu,  Consiliul Naţional al Blogosferei, Umograf,  Link-Ping, Grişka,  Madi,  Adela […]

Lasă un răspuns

 
