Daurel's Blog

Just another WordPress.com weblog

20 de ani de vacanta

Posted by daurel pe 4 august 2010

De când mã stiu, luna august a fost cea mai stresanta luna; chiar si in anii cand reuseam sã prind programarea concediului in aceasta luna…; de vreo 2-3 ori in 14 ani, când imi erau mici copiii, deci inainte de ’89. La plecarea in concediu trebuia sã predau lucrãrile unui coleg; dacã nu plecam, preluam eu problemele altora. Insã nu la concediu vreau sã mã refer, ci la marile vacante.

As vrea sa le reamintesc nostalgicilor si sa-i informez pe tineri, ca sub comunisti copiii munceau ca salahori; am primit bani pe stat de plata, deci oficial si legal, incepand cu vacanta dintre clasele a VI-a si VII-a, când am refuzat sa muncesc pe degeaba la colectiva agricola…Colectiva nu deconta cu bani, ci cu produse; o data pe an…

Indiferent, cã lucram la intretinerea  caii ferate,  la  Fructexport,  in constructii…, programul era de 10 ore; sâmbãta pânã la ora 14…Era program de santierist; mai putin cel de cârciuma…

De unde venea stresul acelor vremuri? De la concurenta; de la ceilalti tineri, ca intotdeauna…Vara, satul era plin de tineri orãseni veniti in vacanta. Trebuia ca si noi, aspirantii la urbanitate, sã dovedim cã suntem in rândul lumii. S-a inceput cu modernizarea numelor: Gheorghe<Ghita; Ion< Ionica, Nelu, Ionel; Ana<Any; Mãriuca<Mary; Floarea<Ica, Flory...Eu am rãmas Aurel; despre Auricã am auzit zece ani mai târziu, in Bucuresti; si azi, dupa zeci de ani de sudist, sunt surprins când bãrbatii sunt apelati cu Auricã; prea seamanã cu numele feminin…;  fratii Petre si Vasile au rãmas si ei cu numele din buletin…

Apoi au apãrut radiourile cu tranzistori, bicicletele, motoretele…; insa, eu nu aspiram atât de sus; m-am multumit ca in fiecare vara sã-mi cumpãr o tinutã de vara; iarna era buna uniforma scolarã…

Parada tinerilor prin sat era zilnica; asemãnatoare cu iesirea pe corso in unele orase. In perioada Postului Sfintei Marii era un motiv suplimentar de-a iesi seara la „drumul tzãrii”: erau in fiecare seara cântari la biserica; participau toti locuitorii.

Poate ar mai fi de zis, dar aud cã si dl Basescu s-a referit azi la anii de debut in muncã; nu-l pot concura.

De aproape 20 de ani mã simt ca in vacantele scolare; adica nu am concediu. N-am cui preda lucrãrile; nu vreau sã predau lucrãrile…Daca as pleca, s-ar putea sesiza cineva ca treaba merge si fara mine!

9 răspunsuri to “20 de ani de vacanta”

1. sebra said

Vacanţe ca şi elev/student am avut, dar concediu nu prea. Doar zile furate…”şi telefonul sună! sună mereu…”

2. Am lucrat si eu intro vacanta de vara la sera din oras.Ne-am bucurat ca am castigat niste bani cu care ne-am cumparat ceva de imbracat.
    In rest, mergeam si noi la cules de una alta cu colegii de serviciu.Era munca patriotica si uneori ne facea bine.Spargeam si gheata din parcarea de la locul de munca, curatam zapada, gunoaiele, smulgeam buruieni etc.

3. Am uitat ceva.faceam flori din hartie creponata si stegulete pentru manifestrile de 1 mai si 23 August. 🙂

4. […] Daurel.20 de ani de vacanta […]

5. Un frate al mamei se numea Aurică, Aurel era un fost coleg de clasă, cât despre Aurelia, mai târziu, profesoară de chimie, era marea mea rivală, nu doar la invățătură.
    La noi, toți copiii munceau mult in vacanțe, alături de părinți. Mie mi se cumpăra, ca o recompensă,cumva, in fiecare vară, in anii de liceu- o rochie de inflorată de stambă sau de pichet si o pereche de sandale. Păstrez pozele!

6. divagaţii said

Munca mea de peste vara, bucuresteana fiind, erau cozile la care eram blocata pana pe la 1-2 PM cand se decidea daca „baga” sau nu, ceva, iar la liceu practica agricola (curatat buruieni de prin culturile de morcovi si frecvent la sortat cartofi)

Aurică este numele soricelul din minunatul film Veronica pe care, în plina sufocare cu productii americanesti, i l-am cumparat nepotelei mele in varsta de 2 ani ca sa-l vada cand o mai creste.

7. p.s
    Ca studentă, am avut două superbe vacanțe la munte, iarna și vara( amintiri și din Ardeal),apoi m-am măritat(cam degrabă, constat); concedii cu bilete luate prin pile, inghesuială , copii mici, stat la cozi, mare stres, frumos, insă, doar că timpul fuge, ca nebunul.
    De câțiva ani, august imi aduce câte o felie de libertate.scuze, chiar m-am crezut in vacanță!

8. daurel said

@Sebra,exista cateva tertipuri; unul ar fi sa raspunda altcineva la telefon…

@Supravietuitor,mereu m-am suparat cand trebuia sa fac munca patriotica, dar am facut; ani in sir…

@Incertitudini, copiii munceau mult si adesea in medii periculoase; nu mai stiu daca la sate sunt exploatati copiii…
    Vremea concediilor…parca-i prea mare aglomeratie si isterie in statiuni si pe sosele in aceasta luna; un fel de pelerinaj, obligatie…

@Divagatii, va doresc sa aveti bucurii cu nepoata; filmul cu Veronica este linistitor; o sa-l recomand si eu nepotului care are 7 ani.

9. revelion 2011 in Lacul Turcoaia (Dealul IacobdealDobrogea) descopera viata de la tara in anul 2011 de revelion.Asa dezvoltam turismul national.