Daurel's Blog

Just another WordPress.com weblog

Cafelele de altadata

Posted by daurel pe 9 Aprilie 2010

Rãspund partial la leapsa primitã de la Cati Lupascu. Prin anii  ’70 lucram lânga Spitalul Nr. 9; eram gard in gard, iar profesorul Arsenie venea sã-si bea cafeaua cu directorul nostru,  generalul  de securitate Mazuru… De altfel, eram in bransa cu spitalul: fabricam aparatura medicala. Incã se mai gasea cafea naturalã, nu apãruse nechezolul; de fapt nechezolul disparuse dupã razboi; fusese inventat de nemti…Fiind in apropierea celebrului spital, eram cei mai buni din tara la bancuri cu nebunii; oricum, pe atunci nebunii erau/eram mai putini si mai simpatici…Dacã-mi voi aminti de vreun banc, il voi scrie la Cristian; are azi aceasta temã…Cam tot orasul se trezea la ora cinci; nu aveam  timp de  cafea  dimineata, acasa…; poate duminica…Pe drum spre servici cumpãram parizer, pâine si cafea proaspãt prajita; 50 de grame, in punga de hârtie…Tramvaiele miroseau a cafea si parizer (fãrã soia)… Pentru adevãrul istoric, trebuie sã spun cã intr-o zi cumpãram eu cafea, in alta zi colegul meu Doru, bãiat de preot din Moldova. Era, este, bãiat citit, dar mã enerva cã se scarpina des cu creionul in urechi; apoi curãta creionul cu hârtie…In ziua când nu cumpãram cafea, aveam sarcina s-o prepar. Deoarece era interzis sã preparãm cafele, ustensilele erau ascunse prin mobilier…Erau si controale pentru confiscarea fierbatoarelor, resourilor…Intr-o zi nu gãseam lingurita; cafeaua si zahãrul le turnasem direct din pungi, mãsurate  „la ochi”; l-am intrebat pe Doru, care m-a luminat: „n-am gãsit-o nici ieri, dar ia si amesteca cu creionul meu; asa am facut si eu ieri…”

11 răspunsuri to “Cafelele de altadata”

  1. […] iar izvorul aflat in subteranele acesteia este deschis o data in an, in prima vinere de dupa Pasti. “Cand s-a sapat la temelie, pentru aceasta biserica, s-a descoperit acest izvor care a fost […]

  2. HA, HA, CAND ERAM STUD. LA ACADEMIA MIL. LA SIBIU, COMANDANTUL DE COMP., CAND NU GASEA INCALTATORUL, FOLOSEA LINGURA CU CARE FACEA CAFEA.

  3. Adrian SM said

    He he , faine amintiri… 🙂 Pe vremea aia ai mei cumpărau cafea crudă şi sarcina prăjitului mi-o asumam . Era nevoie să mă urc pe un scăunel ca să ajung deasupra aragazului dar eram pătruns de importanţa operaţiunii … 🙂 Cam umpleam locuinţa de fum, dar mirosul de cafea proaspăt prăjită îmi va rămâne în memorie mereu.

  4. In vremea de care se vorbeste,Itic avea un bob de cafea. Legat bine cu ata.
    Cand venea Strul in vizita, gazda punea pe masa o cescuta din cel in cel mai fin portelan, turna apa fierbinte, scufunda bobul , cu atentie , o sigura data, il scutura si-l ducea in camara.
    Pentru vizita urmatoare.

    ( scuze pentru prelungirea vizitei, a fost o cafea pe cinste!)

  5. Gina exista si o urmare….pana la un moment dat, cand Strul i-a spus: Mai, da’ zgarcit mai esti… schimba si tu, macar la o luna, ata aia… 🙂

  6. Cati,

    Esti o prietena de nadejde!!!

  7. […] va fi lansat în suedeză  de Institutul Cultural Român (ICR) de la Stockholm , pe 21 aprilie. Cartea va fi prezentată de scriitorul Mircea Cărtărescu, traducătoarea cărţii, Inger Johansson, şi redactorul acesteia, Daniel Gustafsson […]

  8. Pe vremuri era tare buna cafeaua, chiar si nechezolul.Fiindca o beam alaturi de colegii de serviciu si fiindca oamenii erau mai buni si maai veseli.

  9. […] Udrea intre promovare turistica si puscarie, Stupul – Cuprins, petale imbujorate, Cafelele de altadata, A.P. :BASESCU “MIELUSEL” A VENIT CU UN CADOU SPECIAL LA DINEUL CU OBAMA-SUPLIMENTAREA TRUPELOR […]

  10. stranum53 said

    vis a vis de postare: nimic nu se compară cu cafeaua pe care mi-o prepar frecvent la mine, acasă. poate doar cafeaua mătuşii din Timişoara. poate.

    recunosc că folosesc un filtru de cafea, dar măcar îmi râşnesc boabele de cafea înainte de a o pune în filtru. şi întotdeauna o dozez din ochi, pentru a evita folosirea unor ustensile contaminate 🙂

  11. cristian said

    mi-am amintit de controalele contra resourilor din camine 🙂

Lasă un răspuns

 
