Daurel's Blog

Just another WordPress.com weblog

Lifte pagane

Posted by daurel pe 1 Iunie 2009

Mai cumpar si citesc Evenimentul zilei, desi am promis ca voi renunta, din cauza unor ziaristi vanduti de la pagina a 4-a. Pe paginile de sport il citesc pe Nicolae Manolescu. Parca mi-e mai simpatic de cand am auzit ca nu l-au primit ca membru plin al Academiei. Daca nici dl Manolescu nu poate infrange sistemul…Oricum, se pare ca este ambasador…Deci, Manolescu scrie despre sport si scrie frumos. Am aflat ca echipa antrenata de M. Lucescu se numeste Sahtiar. Sahtior pronunta rusii, dar echipa este in Ucraina. Cine stie cunoaste (sic!) ca echipa Sahtiar este o multinationala, iar dl Manolescu profita profesoral, frumos, aducand in discutie cuvantul „lifta” in sensul de strain nedorit. Cum se numesc strainii doriti, daca exista si straini doriti de romani, este alta poveste…Am aflat ca „lifta” inseamna lituanian (litva in ucraineana), deci un strain. Ca orice academician de blog, ce ma pretind, am verificat pe Internet si am ajuns la comentariile unui articol scris pe blog de Adrian Nastase, care vizitase acum doi ani …Letonia. Ce mi-e baba Ana, ce mi-e Ana baba! M-am intors cu respectul cuvenit la explicatiile d-lui Manolescu, care continua astfel: moldovenii, cand era Moldova Mare, se invecinau cu Marele Ducat al Lituaniei. Lituanienii erau, si sunt, catolici . Deci, lituanienii pentru moldoveni  erau „lifte”. Logic.  Dar nefiind ortodocsi, erau „lifte pagane”. Acum mi-e clar de ce orice necrestin poate fi frate cu romanul verde…

2 Răspunsuri to “Lifte pagane”

  1. zamfirpop said

    Mulţumesc, colega academician, pentru informaţii. Întotdeauna mă uimeşte ce aflu când săpăm în adâncimea etimologiei unui cuvânt!

  2. daurel said

    Zamfirpop, bine le zici;dar sa luam aminte de la Vania…

Lasă un răspuns

 
