Daurel's Blog

Just another WordPress.com weblog

Nostalgia cincinalelor

Posted by daurel pe 10 Mai 2009

Celor care s-au gândit, chiar fugitiv, la ce m-am gandit si eu, le  reamintesc o parodie la o lozinca comunista: ” Vom realiza planul cincinal integral, chiar daca ne vor trebui pt. asta sase ani!”

Cincinalul meu dureaza intre  anii calendaristici terminati in 9, pana la cei terminati in 4; si invers.

Anul 2009 este un an in care astept ca, cel putin unul din cei vreo 100 de fosti colegi, sa  ma sune  in ideea unei intalniri, in mai- iunie, pentru a canta „Gaudeamus igitur…” in ALMA MATER, ca pe vremuri…

Sa-i sun eu? Voi raspunde cu o judecata evreiasca.

Cica Itzic se plimba agitat prin curte. Strul l-a intrebat ce s-a intamplat.

-„Mi-a nascut nevasta pe data de 3 luna curenta si trebuie sa declar copilul . Sa-l declar pe 2, ce castig?. Sa-l declar pe 4, ce pierd?

-” Declara-l pe 3, conform realitatii!”  il indemna Strul. Zice Izic:

-„Ei, ei, numai la asta nu m-am gândit!”  

Nici eu nu m-am gandit, pâna azi, sa-i sun  pe fostii colegi.

M-am obisnuit sa fiu invitat!  Am mers la intalniri mereu fara sotie si bine am facut!  Odata,  la Valea Mãrii, in Tara Oasului, nu ne-am inteles la costul consumatiei si a trebuit sa fugim spre autobuz urmariti de chelneri…Osenii nu au avut curajul sa distruga autobuzul! Autobuzul era atunci „bun al intregului popor”,  iar distrugerea acestor bunuri se pedepsea mai aspru decat un cap spart…

Sunt 15 ani de cand nu am mai fost invitat…Am mai vorbit cu cativa la telefon, dar nu-mi convine sa provoc evenimente de grup. Am o banuiala: nici unul dintr-o suta(!) nu avem cu ce ne lauda, adica cu ceva vrednic de a fi  invidiat. Stiti cum este: „nimeni nu este pe deplin fericit, pana nu-i cineva, care sa-l invidieze”.

6 Răspunsuri to “Nostalgia cincinalelor”

  1. sandubradea said

    Simpatic final.Foarte real in ansamblu .In aceasta dilema se gasesc si ceilalti la aceasta varsta. Sandu

  2. daurel said

    @Sandubradea, daca stiam incepeam cu finalul! Tot vreau sa scriu despre dascali, despre unii dascali, dar s-ar putea sa supar . Mai bine sa scriu despre universitari, ce zici?

  3. calinhera said

    Am trecut prin dilema ta. Si întâlnirea de 10 ani am ratat-o. Am vrut să facem ceva nemaiauzit si n-am făcut nimic, în final. Pentru că am uitat ceea ce era important: să ne întâlnim si gata.
    Acum astept intalnirea de 25 de ani. Pentru că nu trupurile noastre încercate de trecerea timpului se vor întâlni, ci amintirile noastre.
    PS Îti multumesc pentru vizita la Naiv.

  4. winton1949 said

    La inceput erau modesti :cincinal in 4 ani si jumatate(cincinal in 4 ani pe jumatate)

  5. daurel said

    @Calinhera, este vorba de mai mult de 30 de ani…Mi se pare ciudat ca dintre 100 (!) de entuziasti sa nu fie unul dornic de-a povesti! Tot ciudat ca numai numele unuia a aparut in acesti ani in presa; fusese arestat!

  6. daurel said

    @Winton1949, suntem antrenati, de zeci de ani, sa visam color si sa mintim frumos!

Lasă un răspuns

 
