Daurel's Blog

Just another WordPress.com weblog

Nici un bine nu rămane nepedepsit

Posted by daurel pe 20 Aprilie 2009

Pentru mine expresia este folclor, dar cineva, cum s-a mai intamplat, ar putea să-mi precizeze autorul; m-ar ajuta…

Se mai spunea prin Transilvania: „Daca faci bine, asteapta-te la rau”.

Daca mă gândesc mai bine, cred ca am auzit cugetarea de la fostul coleg de munca, Nicu Dudescu de la IOR, om citit si cu prieteni ziaristi. El mi-a recomandat câtiva scriitori obligatorii pentru orice cetatean si spirit liber, cum ma voiam atunci.

Sunt peste 20 de ani de cand aplic regula de-a nu astepta  recunostinta si m-am ales cu multe surprize placute!  Unii chiar isi amintesc ca le-am facut candva un bine. De mult timp, când  cineva afirma ca ii fac un bine, eu insist sa nu se considere dator….

In ultimii ani am auzit o idee: banalitatea raului. Mi se pare corecta. Daca te astepti la rau si indiferenta, apar de neinchipuit de multe surprize placute. Este posibil ca, stiind ceea ce stiu, sa evit  angajamente altruiste,  umanitare…

Apare si reversul: cum ma revansez eu, subsemnatul D. Aurel, pentru binele primit? Lamentabil!  N. Dudescu m-a sunat sa-mi ceara ceva. Puteam sa -i dau, dar nu mi-am facut timp; daca ma citeste sa stie ca imi pare rau. La fel  datorez scuze d-lui  maistru Popeanga Dumitru de la fosta IITM, stie dumnealui pentru ce!

De multe ori ii ocolim pe cei ce ne-au facut un bine, stiindu-ne incapabili de-a fi  generosi; nu neaparat cu binefacatorii nostrii, ci cu semenii nostrii in general. Faptul ca ii ocolim pe cei carora le datoram recunostinta ar putea fi o pedeapsa pentru acestia, dar numai daca nu cunosc cugetarea din titlul de mai sus.

Complicat?

Asa zic si eu!

6 răspunsuri to “Nici un bine nu rămane nepedepsit”

  1. licuţa said

    rau/bine este relativ.depinde de unde privesti ,de pe deal sau din vale.

  2. daurel said

    Voiam sa reiasa, ca ma refer la binele recunoscut, pe monent, de catre beneficiar; ca binele il impovareaza pe beneficiar, asta-i alta poveste!

  3. Trebuie sa fim atenti si sa nu uitam de oamenii care ne fac bine,fie ca suntem mai atasati sau nu de acestia.De multe ori,avem tendinta sa uitam,mai ales ca stim ca acestia ne vor face intotdeauna bine,ca de,ne sunt buni prieteni.

  4. daurel said

    @Alexandru Marin De acord, dar tocmai acest lucru poate deveni o povara; nu stim daca i-am rasplatit indeajuns pt. binele primit candva, poate nici nu il mai vedem acum atat de important; despre prieteni altadata…alta tema…

  5. Io mai cred că pentru fiecare bine făcut primeşti la un moment dat bine, chiar dacă din altă parte. Mă gândesc că e un fel de cerc pozitiv care compensează răutăţile lumii. La fel de adevărat este că ar trebui să întoarcem binele de acolo de unde ne vine, dar uneori suntem toţi oameni supuşi greşelii.

  6. daurel said

    @Satmareanca, s-a inchis cercul! Dilema veche (nu a d-lui Plesu) ramane: marim si coloram cercul realizat sau trasam altul! Bucurii!

Lasă un răspuns

 
